niedziela, 26 sierpnia 2012

Wasze włosy u Mysi. Pielęgnacja kręciołów Asi

Futrzane zwierzątka.
Typ 3A.
Tym razem wyczekiwana przeze mnie publikacja :)

Prezentuję Wam włosy Asi, która ma prześliczne loczki, ale nie wiedziała, jak ich używać.

Na 2-godzinnym spotkaniu dobrałyśmy produkty i ułożyłam jej osobiście włosy.

Obydwie byłyśmy zaskoczone efektem.

Zapraszam do zachwycającej metamorfozy.
Od suszu i buszu do kędziorów.


Dotychczasowa pielęgnacja
Szampon i odżywka z salonu fryzjerskiego na proteinach i amodimethicone. Butle litrowe.
Odżywka nakładana na sekundę.

Włosy myte niedokładne, szarpane i tarmoszone.
Rozczesywane przed myciem! Płaską szczotką...

Suszone gorącą suszarką bez termoochrony. Zawsze prostowane prostownicą.

Rozjaśniane za każdym razem co miesiąc po całości pianką Wellaton 9/1. Ostatni raz podgrzane podczas farbowania suszarką pod folią. Efekt koszmarnej jajecznicy.
Pomysł zupełnie nietrafiony kolorystycznie dla lodowatej urody Asi.

Szczerze... byłam zdziwiona, że te włosy jeszcze tam są. Gdyby nie to, że Asia ma niezwykle grube i gęste z natury włosy, pozostałoby ze trzy na krzyż.

Codzienna fryzura Asi na drugi dzień. 
Po prostownicy włosy wytrzymują na prosto tylko parę godzin.
Zaniedbane sianko.
Włosy wycieniowane na przodzie,
dłuższe schowały się z tyłu.

Tyłem.
Typowy kłopot kręciołków - kręcąca się warstwa pod spodem,
a wierzchnia prosta.
Po zmianie kosmetyków 
W ciągu jednego mycia!
Włosy zwarte, skręcone, lśniące, zdefiniowane.
Zaskoczone? :)

Co zrobiłyśmy krok po kroku
1. Szampon 
Barwa ziołowa
Włosy dokładnie spienione celem zmycia silikonów i innych substancji powłokotwórczych
Umyte dwukrotnie.

Zalecenie:
Myć raz w tygodniu Barwą, reszta dni posiadanym bądź fioletowym.
Zalecony sposób mycia: OMO na Mrs Potters Aloes

2. Odżywka
Garnier Karite położona na 30 minut pod folię. Podgrzana suszarką i okryta ręcznikiem.
Po tym czasie włosy spłukane.

3. Odżywka bez spłukiwania
Joanna Naturia Mak i Bawełna
Ilość 1 łyżki na odciśnięte mocno z wody włosy.
Na tym etapie włosy rozczesane szerokim grzebieniem.

4. Stylizacja
Czarny żel z Isany w ilości łyżki roztarty z wodą w dłoniach.
Włosy ugniecione i wysuszone suszarką do etapu 90% suchości.









Tak wyglądały po niedosuszeniu, jeszcze w sucharkach:

Lewy bok przed odgnieceniem sucharków.
Niedoschnięty.
Lewy bok po odgnieceniu.

Dodatkowe zalecenia:
Rossmann Alterra Maska Granat wymiennie z Karite zawsze minimum 15 minut.
Olejowanie raz na dwa tygodnie przed myciem na Rossmann Babydream fur Mama.

Zakaz rozczesywania na sucho!

Dlaczego tak, a nie inaczej?
Włosy Asi wyglądały miotłowato, sztywno. Stosowała wyłącznie proteinowe kosmetyki, które wcale nie wpływały zbawiennie na jej kręcioły. Celem zmiękczenia, dobrałam produkty emolientowe :)

Dwie odżywki a milion zalet.

Udanej pielęgnacji!

113 komentarzy:

  1. Najbardziej podobają mi się jej loki w wersji nie do końca ułożonej (odgnieconej?) Wyglądają wtedy bardziej naturalnie i kobieco, mniej dosłownie niż stuprocentowo wystylizowane loki. Ale i tak zdecydowanie lepiej niż przed metamorfozą!

    OdpowiedzUsuń
  2. WOW, chyba najlepsza "przemiana włosowa" jaka kiedykolwiek nastąpiła! I to w jedno mycie, przy pomocy kilku dość prostych oraz dostępnych kosmetyków. Jestem pod meeegaaa wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja pier**** jaka roznica :O
    super :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Przemiana niesamowita aż trudno uwierzyć jak niewiele potrzeba aby uzyskać takie piękne loki :)
    A może jakiś post na temat doboru fryzur do kształtu twarzy :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dziękuję za pomysł :D :)

      Usuń
    2. Ale nie tylko te standardowe, "moja" gruszkowata, muminkowata twarz też ma być :D Niby wiem, w jakich fryzurach mi dobrze a w jakich nie, ale może czegoś nowego się dowiem :)

      Usuń
    3. Dobrze :D
      Muminkowata twarz? Przecież Ty jesteś bardzo ładna! A Migotka Ci do pięt nie dorasta ;)

      Usuń
    4. Mam radę na muminkową twarz weegirl - wyrzuć lustro i kup nowe bo Twoje zniekształca :P Ale dołączam do apelu, ale z prośbą o fryzury również z długich włosów. Do mojej pucatej twarzy i odstających uszu teoretycznie pasują półdługie fryzurki pocieniowane z przodu, aby przykryć częściowo policzki, a uparcie chcę zapuścić. Boję się momentu, w którym długie włosy będą uwypuklać negatywne cechy mojej twarzy.

      No i Mysia znowu mnie zdenerwowała - pokazałaś taką metamorfozę, że zzieleniałam z zazdrości :P A koleżanka Joanna powinna rózgę dostać za takie "dbanie" o maksymalne zniszczenie włosów :D Mikołajki niedługo, więc uważaj ;)

      Usuń
    5. No to ja bardzo przepraszam ;)

      Pucołowate buzie dobrze wyglądają też w długich włosach. Pazurki zawsze można zrobić przy twarzy, niezależnie od długości reszty ;)

      Usuń
  5. Patrząc na tego typu metamorfozy włosowe, żałuję, że nie jesteś z Poznania:) Piękny efekt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z Poznania nie, ale zapraszam chętne z okolic Warszawy i sezonowo Wrocławia :)

      Usuń
    2. A w jakim okresie jesteś we Wro??? Chętnie bym skorzystała :)

      Usuń
    3. Gosiu, zapraszam po dokładne informacje na maila.
      To będzie od 10-21 grudnia, ale część dni jest już zajęta.

      Usuń
  6. masakra jaka zmiana ;) od razu lepiej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne!
    Jaką Ty jesteś czarodziejką!

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne kręciołki! Raz podsunęłam koleżance maske i poleciłam szampon to teraz jest taką samą włosomaniaczką jak ja :)
    Anomalia

    OdpowiedzUsuń
  9. WOW :O To się nazywa zmiana! Miejmy nadzieję, że te piękne loki od teraz będą dumą jej właścicielki i właściwie o nie zadba :)

    OdpowiedzUsuń
  10. fantastyczna przemiana, dobrze, że Asia wpadła w Twoje ręce :)
    gratuluję wiedzy oraz chęci u umiejętności dzielenia się nią, no ale w końcu to PANI FILOLOG :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdybym miała "transkrybować", to FILOLOG rozłożyłabym na fil, czyli pochodną od wnikania w temat a log w skrót od logicznego myślenia. W połączeniu z duchem pasji wychodzą różne czary :D

      :))

      Usuń
  11. coraz bardziej bym chciała mieć kręcone włosy:)
    zmiana na wielki plus! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zmiana niesamowita, aż się nie chce wierzyć :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jakie piekne skrety!!!!!!!!!! Cudne po prostu!! Mysia jestes niesamowita, taka metamorfoza wlosow juz po jednym umyciu!!!

    Ania

    OdpowiedzUsuń
  14. Ojej, zaskoczona to mało powiedziane;)

    Mam podobne włosy do Asi i jeszcze nie osiągnęłam takiego efektu. I to po jednorazowej zmianie kosmetyków i stylizacji!
    Mam pytanie, czy te loki były jakoś formowane?
    Gdzie można dostać szampon Barwa ziołowa?

    Mysiu - jesteś cudotwórczynią!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) :*

      Loczki są naturalne, bez żadnego kręcenia na palcu czy podpinania.
      Sekretem tego ułożenia jest zastosowanie "metody grabków", czyli po rozczesaniu włosów przegrabiamy palcami włosy, by zbiły się w odpowiedniej grubości rządki. A potem podkładamy dłoń i pozwalamy pasmom się skręcić.

      Szampon Barwa dostaniesz w Drogeriach natura, Aster i innych mniejszych, możliwe, że w niektórych supermarketach. nie ma w Rossmanie.

      Usuń
    2. ja nawet w Almie widziałam

      Usuń
  15. niesamowita zmiana, piękne loczki :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Niesamowite, jak mogą zmienić się włosy po tylko jednym myciu!!! Różnica przed, a po jest nie do opisania! Pięknie się teraz kręcą ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jakie śliczne kręciolki :)Gratuluję Asi przemiany :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka niesamowita różnica! Tym bardziej, że włosy na pierwszych zdjęciach wyglądały na takie, którym nic nie pomoże, zniszczone... A tutaj taka niespodzianka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też myślałam, że będzie jako-tako, ale obstawiałam raczej mocne cięcie, ale włosy nie zapomniały :)

      Usuń
  19. Niesamowita zmiana i to po jednym myciu! Genialne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Witaj,
    Co oznacza to "odgniecenie"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żel zastyga w chrupki, czyli suche strąki, jak włosy całkiem wyschną i są jak patyczki, należy je delikatnie zgnieść w dłoni, by zlikwidować crunch. ściśnięte w palach włosy odzyskują gibkość, blask i miękkość, ale pozostają ułożone.

      Usuń
  21. Ladny kolor, loki tez moga byc choc ja zdecydowanie wole proste. Gladka, blyszczaca tafla prostych wlosow to cos najpiekniejszego. Sama takie chcialabym miec, ale niszczyc loki codziennie prostownica nie ma sensu, wiec jakosc trzeba zyc

    OdpowiedzUsuń
  22. A moze i mi pomożesz z moimi niesfornymi wlosami?? Sa ani krecone, ani proste, przedzialek nie pasuje mi po zadnej stronie, tak dziwnie rosna. Jest ich duzo. Nigdy nie chodze w rozpuszczonych, bo nie mam az tyle czasu, aby cos z nimi zrobic. Zwykle musze przyznac, ze nic nie da sie zrobic:/ Po prostowaniu proste bardzo krotko, chyba, ze robi to fryzjer. Nie umiem sobie z nimi poradzic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie, ale musiałabym je zobaczyć i mieć rozpisaną Twoją pielęgnację ;)

      Są zapewne falami, a jeśli krnąbrnymi, to możliwe, że i można wychuchać z nich loczki.

      Czekam na info, najlepiej zwięzłe na poczcie :*

      Usuń
    2. Ok, wrócę do Polski, to zrobię pełną relację wraz ze zdjęciami :*

      Usuń
  23. Zmiana jest niesamowita! aż trudno uwierzyć! Piękne loki... Z ciekawości zapytam, jakie polecasz gotowe odżywki proteinowe? Ja chyba przesadzam z emolientami, bo mam wlosy zbyt miekkie i takie jakby przyklapnięte i bez życia... A wydawało mi się, że nie można przenawilżyć włosów. Dziwne;) Jeszcze raz gratulacje za wprowadzenia tak fenomenalnej zmiany na głowie Asi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :)

      Można przenawilżyć, ja moje właśnie tak załatwiłam teraz na wakacjach. Są śliskie jak węże i płaskie :/ Właśnie proteinuję biovaxem niebieskim ;)

      Polecam proteinowe odżywki z Bingo, bo są bez silikonów, a składowo zachwycające.

      Usuń
  24. Piękne włosy, bardzo się zmieniły :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wow, dobra pielęgnacja to podstawa! Mega różnica!
    O takich loczkach marzę!:) Ale moje włosy nie chcą się naturalnie kręcić;/ muszę się zadowolić prostymi;///

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze zostają wałki lub trwała ;)

      Usuń
    2. No tak:) Ale trwałej się boję :P Jak ja boję się farbowania, zeby nie zniszczyć włosów, to co dopiero z trwałą:P hehe

      Usuń
    3. To już taki Twój los ;)

      Usuń
  26. jejku!!jestem pod tak ogromnym wrazeniem ze nie wiem co powiedziec;) zmiana ogromna!

    OdpowiedzUsuń
  27. świetna zmiana, bardzo ładny skręt :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Łał! Jestem pod wrażeniem, super wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
  29. Niesamowita przemiana, pięknie wyszło :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Dlaczego wszystkim żel podkręca skręt a tylko u mnie robi mi na włosach przeokropne siano :/ Mam falowane włosy, a po żelu puszą się i rozprostowują. Robię wszystko wg zaleceń, odgniatam etc :/ Nie wiem czy z moich włosów nie da się już wycisnąć większego skrętu, czy ja robię coś nie tak.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widocznie żel jest nieodpowiedni. Jeśli masz delikatny skręt, nawet zły żel może go popsuć. Zmień go.

      Możesz też spróbować żel rozcieńczyć przed nałożeniem dodaniem aloesu lub wzbogacić go dodatkiem jedwabiu czy gliceryny.

      Niektóre włosy wolą też kremy modelujące mieszane z żelami lub stosowane same. Bywa, że najlepszym stylizatorem jest sama odżywka bs lub mieszana z żelem lnianym.

      Możliwości jest mnóstwo, szukaj, aż znajdziesz :)

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź, przyczaję się na razie na lniany:)

      Usuń
    3. Wystarczy siemię, garnek i sitko :) I szklanka wody :P

      Usuń
  31. naprawdę łał! gratuluję wam obu. A co z koloryzacją? będziecie coś kombinować na chłodniejszy odcień :)?

    OdpowiedzUsuń
  32. Jaki piękny skręt,co ja bym dała żeby taki mieć! Mysiu,jesteś niezastąpioną ratowniczką włosową :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Jeeeeeeeeeeej jak pięknie! Przemiana jest po prostu zdumiewająca!! Jak nie te same włosy!
    Rozpłynęłam się z zachwytu, leżę i kwiczę :>

    OdpowiedzUsuń
  34. O kurcze, jaka gigantyczna zmiana! Chętnie też oddałabym moje włosy w Twoje ręce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zapraszam, szczególnie jeśli stacjonujesz w okolicach Warszawy lub Wrocławia :))

      Usuń
  35. AAAAAA jaka zmiana !!! Wielbię Cię Mysiu ;) :) (PS. jak będziesz miała chwilę to naskrob do mnie maila)

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ładne i zdrowe włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Nie no, po prostu jesteś cudotwórczynią!:)

    OdpowiedzUsuń
  38. wow ;o efekt naprawdę mnie zaszokował, aż trudno uwierzyć, że to po jednym myciu. jesteś cudotwórczynią ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też padłam :D
      Bo włosy wyglądały na zniszczone. A one walczyły tylko o swoje.

      Usuń
  39. Efekt powala! Zmiana ogromna!
    Jesteś mistrzynią!

    OdpowiedzUsuń
  40. Ale śliczne kręcioły!
    Nigdy nie powiedziałabym,że ich właścicielka je tak maltretowała,wyglądają zdrowo.
    Ja chucham i dmucham na te moje badyle a one nadal wyglądają jak busz :(
    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może im coś robisz źle? Coś im ewidentnie nie pasuje. Niestety nie umieją mówić, więc się obrażają i to jest wielka wskazówka. Przeczytaj temat przyklejony po prawej o emolientach i proteinach, pomoże Ci zrozumieć, jak zmiękczyć badyle :)

      Usuń
  41. O Mamusiu, jakie piękne loki!!
    Przyznam Ci się szczerze Mysiu, że odkąd "zdiagnozowałaś" u mnie fale :) myję włosy odżywką, mocno je nawilżając odpowiednimi balsamami i maskami, a włosy falują się o niebo lepiej!! Jestem w szoku - ja, która całe życie miałam (w moim przekonaniu) proste włosy, teraz mogę z niedowierzaniem oglądać tak podziwiane u innych romantyczne fale! :) Nadal eksperymentuję i staram się dopasować do nich odpowiednią pielęgnację, ale wiem, że idę we właściwym kierunku :) Dziękuję :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OOO:) to baardzo się cieszę! Masz przepiękne włosy i warto wycisnąć z nich jak najwięcej!

      Usuń
  42. Cześć Mysiu. Po po przeczytaniu tego postu i innych na temat niezmuszania włosów na siłę do bycia prostymi, postanowiłam sprawdzić, jak moje włosy zareagowałyby na podobne potraktowanie. Kiedy ich nie suszę, mają tendencję do lekkiego falowania, a niektóre pasma z przodu czasami skręcają się w sprężynki;) Mam prośbę - czy mogłabyś w paru słowach opisać (bądź coś mi zalinkować), na czym w praktyce polega ugniatanie włosów? Jak to się robi? Nie bardzo wiem, jak się do tego zabrać... Nie liczę na równie spekatakularne efekty, jak u Asi, ale muszę spróbować:)
    Pozdrawiam
    Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że pomocny będzie ten filmik: http://www.youtube.com/watch?v=Y7KCldodunk

      Ale poszperaj wśród innych jessycurl, bo na tym uważam, że wyszło jej dość słabo. Włosy są zbyt mocno poklejone, ale technikę widać. Można to robić tak samo rękami. I nie w zwisie, tylko przechylając głowę na bok.

      Sprawdź tez podklejony po prawej stronie temat: Faluj z Mysią :)

      Usuń
    2. Pięknie dziękuję:)

      Usuń
  43. Wow :) Gratuluję Asi pięknych loków :D
    A dlaczego olejowanie tylko raz na dwa tygodnie? Ja bym na początek poleciła najczęściej jak to możliwe - chyba że kilka razy w tygodniu będzie robić kompres z Garniera?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Garnier kilka razy w tygodniu pod kompres. Sposób pielęgnacji musiałam dostosować do charakteru klientki ;) Ponieważ zależy jej na czasie i nie chce się babrać z olejami, dobrałam zadowalającą pielegnację prostą w wykonaniu.

      Jeśli można uzyskać choć małą poprawę takim kosztem, to ja mówię OK :)
      Tym bardziej, że Asię ogromnie korcił jak najszybszy powrót do prostownicy :/ Chociaż prostowanie takich włosów nie przekłada się czasowo na loczki, tylko trwa o wiele dłużej.

      Usuń
  44. różnica jest nieziemska:)

    OdpowiedzUsuń
  45. PIĘKNE! już wiem co robić z moimi kręciołkami!

    OdpowiedzUsuń
  46. i znów dowód na to ,ze jesteś jak dobra ciocia wróżka :) jedno dotknięcie różdżką i taka spektakularna zmiana! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ahahahaha :D Ręce, które leczą ;)
      Dziękuję :))

      Usuń
  47. Łał!! Ale zmiana :D Od razu włoski wyglądają pięknie :) Gratuluje!

    OdpowiedzUsuń
  48. Trafiłam na Twojego bloga dopiero wczoraj i jestem oczarowana :D Świetnie napisane notki, wiele odpowiedzi na pytania, które mnie dręczyły. Na pewno zajrzę tu jeszcze, bo kiedy widzę te włosowe przemiany znów zaczynam mieć nadzieję, że moje włosy wreszcie przestaną być dla mnie jedynie powodem do wstydu.

    Pozdrawiam Cię serdecznie,
    Lucrezia

    OdpowiedzUsuń
  49. wyglądają pięknie:) ja też naturalnie mam kręcone ale po latach prostowania już nie ma takich loków a właśnie siano duzo gorszę od Asi. Prostuje bo chyba nie potrafie okiełznać swoich włosów :p

    OdpowiedzUsuń
  50. Witajm Mam pytanie chciałabym rozjasnić włosy ze śrendniego brązu ( farbowany jasnym brazem garniera) na blond taki kolorek jak ma Agnieszka z 4 czerwca jaki rozjasniacz i farbe powinnam użyc

    OdpowiedzUsuń
  51. Mega zmiana! ;) Kobieto sprawiasz cuda :D

    OdpowiedzUsuń
  52. i kolejny dowód, że odpowiednia pielęgnacja może zdziałać cuda na głowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  53. jesteś genialna :D
    zmotywowałaś mnie i odkąd ten post przeczytałam...zobaczyłam efekt, działam na swoich włosach
    może też zaczną wyglądać ;)

    OdpowiedzUsuń
  54. Mysiu, powiem tylko: WOOOOOW !!! Było sianko, a są piękne, sprężyste, zdrowe loki, fantastyczny efekt! :)

    OdpowiedzUsuń
  55. Jestem pod ogromnym wrażeniem, na pierwszy rzut oka zdaje się że nawet właściwa pielęgnacja włosom nie pomoże, ale okazuje się że włosy traktowane zgodnie z ich potrzebami potrafią odwdzięczyć się z nawiązką. Cudo.

    OdpowiedzUsuń
  56. Ależ Asia ma piękne włosy *_* Na takich przykładach idealnie widac jak malo z nas wie jak poprawnie pielegnowac wlosy i jakie nasze wlosy sa z natury. Piekne dzielo Mysiu :)

    OdpowiedzUsuń