piątek, 23 listopada 2012

Pielęgnacja i stylizacja cienkich włosów

Włosy dostajemy w prezencie od natury.

Nieliczne mają je idealne, nawet, gdy katują w każdy możliwy sposób, a niektóre chuchają i dmuchają, a włosy wciąż są mizerne.

Jak dbać o włosy cienkie i delikatne?
Jak wydobyć i z nich piękno?

Zapraszam :)


Włosy cienkie to włosy delikatne i miękkie, jak u dziecka.

Grubość pojedynczego włosa to wówczas 0,03-0,04 mm, co w zestawieniu z włosami grubymi wypada marnie: 0,08-0,10 mm.

Do 10 roku życia włos "grubieje" i osiąga już swoją stałą grubość lub jej brak.
Dużo czynników dodatkowych ma wpływ na grubość tych samych włosów:

  • zmiany hormonalne: zarówno w wieku dojrzewania jak i przekwitania, a także ciąży
  • stres odbijający się zawsze na mieszkach włosowych, których komórki mogą wówczas obumierać
  • łysienie typu androgenowego: włosy zaczynają się przerzedzać na czubku głowy, a te co odrastają są coraz cieńsze i delikatniejsze. 


Brak leków na bazie minoksydilu spowoduje nieodwracalne zmiany w mieszkach u tych osób i włosy wypadną w końcu an zawsze, by nie odrosnąć. Jest to choroba uwarunkowana genetycznie, wymagająca przyjmowania leków i stosowania wcierek już potem całe życie.

Nie mylimy włosów rzadkich, czyli przerzedzonych z cienkimi. Rzadkie włosy to zwykle efekt nadmiernego wypadania. Więcej pisałam o nim TUTAJ.

Co ciekawe, to ilość keratyny decyduje o grubości włosa.

Im więcej budulca, tym grubszy włos.

Grubszy włos jest bardziej elastyczny i lepiej trzyma też nadany mu przy stylizacji kształt.

Możemy optycznie pogrubić nasze włosy stosując maseczki/odżywki na bazie keratyny.
Podobnie działa również wyciąg z henny, którego cząsteczki wykazują znaczne powinowactwo do naszej keratyny, łącząc się z nią dość trwale w miejscu ubytków.

Jeżeli Twoje włosy wybitnie nie poddają się żadnej stylizacji, a nie są nawet specjalnie cienkie, w grę może wchodzić przekrój poprzeczny włosa.

Okazuje się, że nie wszystkie włosy w przekroju są zwyczajnie okrągłe, bywają bardziej i mniej owalne i te nastręczają sporo problemów przy stylizacji.

Do mierzenia przekroju i grubości włosa służą specjalne urządzenia, nie dokonamy oględzin gołym okiem.

Dodam, że nigdy nie miałam tego w ręce ;)

Zdjęcie i informacje pochodzą z książki: "Fryzjerstwo. Podręcznik do nauki zawodu", Margot Hulsken, Helmut Kortekamp, Bernard Wiggelinghoff, Wyd. REA s.j., Warszawa 2006, s. 100.




Główne problemy cienkich włosów:
- brak objętości oraz przyleganie na płasko do głowy
- łatwe przeciążenie
- nie trzymanie kształtu
- szybkie niszczenie się

Rozwiązania
1. Mycie

  • Dobrze dobrany szampon

- oczyszczający albo "dla dzieci" i wówczas nie stosujemy odżywki wcale (przy zdrowych włosach) albo taką bez spłukiwania (przy suchych i zniszczonych)

Warto wypróbować szampony profesjonalne do cienkich włosów, ponieważ zawierają cząsteczki powodujące wzajemne odpychanie się się włosów (polimery), co zwiększa ich objętość wizualnie.
  • Myć tak często, jak trzeba, a nawet codziennie.

Codzienne mycie nie niszczy włosów, jeżeli ich nie trzemy, nie szarpiemy, a do suszenia używamy ciepłego nawiewu a nie gorącego. Nie możemy oczywiście używać codziennie lokówki ani prostownicy.


Przykłady szamponów do cienkich włosów:
Ziaja, szampon figowy i aloesowy

Joanna Naturia, Szampon algowy z odżywką

Lidl, Cien, Volume&Lift, włosy cienkie i delikatne (bez linku, białe opakowanie z zielonymi napisami)

Phyto, Phytovolume, Szampon dla cienkich włosów

Joanna, Z Apteczki Babuni, Szampon wzmacniający do włosów cienkich, delikatnych i ze skłonnością do wypadania

Avon, Advance Techniques, Volume Shampoo (Szampon dodający objętości do włosów cienkich i delikatnych)

Bielenda, Relaksujący szampon z naturalnymi ekstraktami pokrzywy i mięty (zawiera lekki silikon zmywalny wodą, całkowicie nieszkodliwy ;) )

L`Oreal, Elseve Expansyl, Szampon ujędrniający Volume Non-Stop (mocno oczyszczający szampon, zawiera chlorek sodu, więc nie nadaje się dla bardzo wrażliwych skalpów, ale nie obciąża włosów, poprzez dokładne zmycie nadaje faktyczną objętosć)

Garnier Fructis, Objętość i Energia, Szampon wzmacniający (szampon na piątke z plusem, tylko kilka konkretnych substancji na krzyż)


2. Odżywianie

  • Lekkie odżywki do spłukiwania. 

Odżywki mają być proste- nie regenerujące, nie wygładzające, tylko z kilkoma składnikami na krzyż.
Ta odżywka nie nadaje się do cienkich włosów:
Dove, Repair Theraphy, Volume Restoriation Conditioner
Zawiera dimethiconol, który jest ciężkim silikonem i to na początku składu, obciąży cienkie włosy i będą smutno zwisać.
Ta tez się nie nadaje:
Garnier Fructis, Volume Restructure, Ekspresowa odżywka `Podwójna pielęgnacja`(zawiera dimethiconol, dimethicone i nawet trimethicone)

Sprawdzajcie więc w składzie, czy nie ma tam silikonów.
O silikonach więcej pisałam TUTAJ i jak się z nimi rozprawić TUTAJ

Jeżeli włosy są zniszczone najlepsze będą odżywki na bazie protein. Zastąpią one skutecznie silikony. Wygładzą, nadadzą blask, ale nie obciążą. Szczególnie sprawdzi się tu keratyna, którą można dodawać w ilości 3 kropel do zostawianej na przynajmniej 10 minut odżywki.

Unikamy ponadto "tłustych" odżywek z:
- dużą ilością olei w składzie
- parafiną
- ciężkich masek, po prostu stosujemy odżywki, ewentualnie maska raz na dłuższy czas

Przykłady odżywek do cienkich włosów:
Pollena-Malwa, Gloria - maska (cięższa) lub emulsja (lżejsza) (idealne do wzbogacania keratyną)

Lidl, Cien Volume, włosy cienkie i delikatne (bez linku, białe opakowanie z zielonymi napisami)

Syoss, Substance & Strength, Odżywka do włosów normalnych i delikatnych
Ziaja, Plantica, Odżywka `Witamina` (zawiera dimethicone, ale przy końcu składu. Poza tym wydaje się dość lekka i ma sympatyczny skład bazujący na aloesie i jojobie)
Wella Pro Series, Volume Conditioner (Odżywka nadająca włosom objętość)

L`Oreal Professionnel, Serie Expert, Volume Expand, Odżywka do włosów cienkich

Pharmaceris H, H - Sensigin (Odbudowywująca odżywka do włosów cienkich i delikatnych)

Garnier Naturalna Pielęgnacja [Ultra Doux], Odżywka do włosów cienkich `Drożdże piwne i owoc granatu`

BERZBARWA HENNA
Khadi, Herbal Hair Colour, Senna/Cassia Neutral (Bezbarwna henna) (warto kliknąć w ten link po więcej informacji. Dodam, że tylko z nazwy jest bezbarwna)


3. Odwrócona kolejność
Przy cienkich włosach warto najpierw włosy odżywić a potem umyć, wówczas zostaną jednocześnie "najedzone" i lekkie.

Dzięki temu nie musimy rezygnować z zabiegów odżywczych i silnie obciążających.
Spokojnie, umycie włosów szamponem nie zedrze nam od razu wszystkiego, co tam włożyłyśmy, o ile nie są to same silikony ;) Dobrze przeprowadzona regeneracja ma na celu wprowadzenie substancji bardziej trwale, a więc pod łuskę włosa.

Odwrócona kolejność tyczy się także olejowania, gdzie zwykle olejowanie robi się "przed", tutaj robimy "po", czyli dodając 1-2 (przy cienkich włosach nie wolno nam dać więcej) krople oleju do odżywki do spłukiwania. Naolejowanie włosów przed myciem może je przesadnie obciążyć.

Należy uważać na olejek rycynowy, który jest wyjątkowo ciężki i tłusty.
Cienkie włosy lubią się zwykle z naftą.

4. Stylizacja

pianka
Na wilgotne, rozczesane włosy połóż piankę w ilości mandarynki. Najłtatwiej jest ją zaaplikować, kładąc porcjami na grzebień i przeczesując nim włosy.

Pilnujemy, by w naszej piance nie było alkoholu, który będzie przesuszał włosy. Nic się nie stanie, jeśli użyjemy takiej pianki raz na jakiś czas, bo co jak co, ale alkohol odparowuje, jednak używanie takich produktów regularnie, z pewnością podkopie kondycję delikatnych włosów.

Polecam pianki z Wellaflexu z Welli, numer 2 "stylizacja i odnowa" na bank nie ma alkoholu denatu.

Ciekawymi produktami są też spraye unoszące włosy u nasady, niestety często na denacie, oraz pudry stylizujące, które wymagają przy stosowaniu pewnej wprawy ;)

lakier
Przyjaciel i wróg. Niestety, coś za coś. Pozwala utrwalić efektowne uniesienie włosów, ale zawsze je trochę przesusza. Wybierajmy taki bez silikonów, czyli mocno utrwalający. Jezeli wybierzemy nabłyszczający, wygładzający, regenerujący.. :O to mamy jak w banku, że w składzie są silikony. Zamiast nam to fryzurę na dłużej unieść, oklapi ;)

Lubianym przeze mnie osobiści wynalazkiem są lakiery typu "stylizacja na gorąco". W tym wypadku alkohol szybko odparowuje przy cieple z suszarki, więc nie zdąży za bardzo nabroić, a uniesione i psiknięte pasmo doskonale zastyga w nadanej mu pozycji. Te lakiery musimy po prostu podgrzać, żeby zadziałały.

szczotka
Im grubsza średnica szczotki, tym prostsze włosy końcowo uzyskujemy podczas suszenia.
Im dłuższe włosy tym szerszej średnicowo szczotki potrzebujemy.

Mnie w zupełności wystarcza zestaw średnic: 
2, 4 i 6cm plus szczotka szkieletowa:

Włosy o długości do ramion warto wysuszyć, stosując następujący model:
1. Podsuszenie, aby włosy były tylko lekko wilgotne .
2. Podniesienie włosów przy przedziałku szczotką szkieletową
3. Suszenie na najszerszej szczotce minimum 6cm i więcej przy zastosowaniu kąta rozwartego dla wybieranych pasm.
4. Modelowanie na długości cieńszą szczotką dla uzyskania łuków
5. Aby podkręcić końcówki, można posiłkować się najcieńszą szczotką.

Wybierajmy szczotki z szeroko rozstawionymi zębami- nie będą nam plątać włosów.
Dobrze, gdy szczotka ma powłokę termiczną i dziurki, wtedy lepiej modeluje włosy.

Nawet minimalnie zrealizowane modelowanie potrafi znacząco zmienić wygląd włosów:

Włosy mojej koleżanki
(z dużymi odrostami)
wałki
Im grubsze wałki wybierzemy,
tym prostsze włosy uzyskamy, 
ale z większą objętością, np po takich wałkach:

uzyskamy mniej więcej taki:

lub taki - skręt:
Tutaj włosy znacznie podtapirowane
Zastosowanie klipsów do fal przy czubku głowy:

Efekt po klipsach, reszta włosów po cienkich papilotach




5. Cięcie
Bardzo cienkie włosy najlepiej jest ostrzyc, bo noszenie ich, choćby do ramion, 
zawsze będzie oznaczać codzienną walkę o gęstość i objętość:



Można bardzo krótko - 
swoją drogą szalenie mi się zawsze podobała i podoba ta fryzurka:
przód fryzurki

tył 
Albo dłużej, ale najlepiej nie bardziej niż do końca szyi

Należy unikać cieniowania, degażowania i fryzur wymagających efilowania, czyli mocniejszego przerzedzania na grubości i długości. Najlepiej będą sprawować się fryzurki klasyczne i te zwane kompaktowymi, czyli równe na końcach.

Jeżeli włosy mimo tego, że są cienkie, to są bardzo gęste, można popróbować też form delikatnie strzępionych, ale w zakresie dość krótkich cięć i układanych potem an szczotce, wałkach albo po lekkiej trwałej czy falujących naturalnie.

6. Trwała ondulacja
Temat rzeka. Zdecydowanie wymagający kolejnego tematu :)

7. Pasemka, balejaż, refleksy
Niepełna koloryzacja, nadająca jaśniejsze tony we włosach jest bardzo dobrym rozwiązaniem, o ile te zmiany nie są większe niż o 1-2 tony. Mocniejsze rozjaśnianie szczególnie niszczy cienkie włosy.

Balejaż więc należy robić na najniższej możliwej wodzie utlenionej od 1,5-3%.
Refleksy niech będą tylko grą świateł a nie rzucającymi się w oczy pasmami.

8. Przedłużanie włosów
źródło
O tym również będzie oddzielny post.

W kilku słowach - na pewno dobry sposób, jeżeli wszystkie metody pozostałe zawiodły, jednak obarczony sporym ryzykiem dodatkowej utraty tego, co się jeszcze ma. 

Dobrze przeprowadzone, nie przesadzone z grubością i długością może dać zdumiewające efekty:
Zdjęcie pochodzi z jednego z numerów
"Fryzury. YOURHAIR"
____________________
W artykule wykorzystałam zdjęcia z książki "222 fryzury na każdą okazję" Warszawa 1993.

74 komentarze:

  1. Bardzo ciekawy wpis, choć nie mam cienkich włosów to bardzo mnie zainteresowało to co napisałaś. Mam długie włosy i tak samo jak cienkie tracą objętość. Więc wiele rad mogę sobie wziąć do serca ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Plantica od dawna wycofana. :) Świetny post. :)
    E.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przydatne przestudiuje ten wpis jeszcze raz jak zreperuje swoje włosy. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uf, jak dobrze, ze nie mam cienkich włosów :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje na początku pielęgnacji właśnie takie były, teraz tylko te przy skórze głowy łatwo obciążyć więc nie nakładam tam masek i odżywek z silikonami:)
    Przydatny post, teraz jestem pewna że moje włosy nie są aż tak cienkie jak mi to wmawiano:))
    Dzięki;*

    OdpowiedzUsuń
  6. Mysiu, bardzo wiele konkretów dotyczących włosów cienkich, czyli moich. Super post! :)
    Wiele produktów pokrywa się z tymi, które używam. A fryzurka która ci się bardzo podoba gościła wielokrotnie na mojej głowie :P uśmiechnęłam się aż do komputera, jak je zobaczyłam.
    Włosomaniactwem ogarnięta jestem dopiero od 4 m-cy więc mam pytanie o to odwrócone odżywianie.
    Jak nakładać odżywkę przed myciem? Na suche, wilgotne, czy mokre włosy?

    Pozdrawiam
    Natka

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pielęgnacją cienkich włosów jest problem, ale tu strasznie podobają mi się te stylizacje

    OdpowiedzUsuń
  8. O cos dla mnie, szkoda ze nie moge kupic polecanych przez ciebie kosmetykow. Mnie najbardziej pomaga okragla szczotka + krotkie wlosy.
    W lokach jakos siebie nie umiem wyobrazic

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana Mysiu,
    jak zwykle masz idealny timing - dziś wybierałam się po nową maskę/odżywkę do moich cienkich włosów i stwierdzam, że powyższy wpis z pewnością pomoże mi lepiej wybrać. Wielkie dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak zawsze świetny post!
    mysiu a co byś zastosowała do stylizacji/utrwalania przy cienkich kręconych włosach?kiedys całkiem mi słuzył hot curl l'orela ale odstawiłam ze wzgledu na alkohol :(
    Ja właśnie na zasadzie prób i błedów zaczełam nakładać odżywkę przed myciem i to nawet taka cięższa (awokado i karite garniera) z szamponów polecam taki z papaja alterry naprade dodaje objętości, choć mam wrażenie ze nie dokonca oczyszcza włosy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :*

      Cienkie włosy warto czasem umyć zwykłym tanim żelem pod prysznic, co skutecznie je oczyści ze wszystkiego.

      Przy cienkich kręconych włosach najlepiej najsłabszy żel, który da lekki hold, ale nie sklei włosów w marne trzy loczki na krzyż. Może sie sprawdzić taki z biedronki, nie pamiętam już nazwy, ale słabiutki jest, co w tym wypadku będzie plusem.

      Usuń
    2. muszę koniecznie spróbować tego lekkiego żelu !
      niestety moje włosy na 'odgniatanie sucharków' reagują prostowaniem.
      więc czasem wole je zostawić tak o.
      pozdrawiam

      Usuń
  11. Rewelacyjny post i mocno dla mnie :-) niby kilka prostych rad, ale to właśnie takie są najlepsze, bo nie stawiają murów przed takim laikiem jak ja ;-)
    Chociaż sama nie planuję ani trwałej ani przedłużania włosów, to jestem bardzo ciekawa tych tematów :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mysiu dziękuję bardzo za ten wpis :)
    Czekałam na niego z niecierpliwością ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja koleżanka ma strasznie cienkie włosy i do tego rzadkie... Ma taki mysi ogoneczek i jeszcze ścina je do ramion i tleni... No i się nie słucha mnie, by zadbała o nie... choć trochę.

    OdpowiedzUsuń
  14. sama mam cienkie wlosy ale z uporem maniaka je zapuszczam schodzac z cieniowania,bo fryzjerzy zawsze powtarzali mi ze dzieki cieniowaniu beda sie wydawac gestsze.. ale ja nie o tym,mam pytanko odnosnie "trwalej",mam cienkie wlosy do lopatek, mysle o tym zeby kupic ziolowy plyn do trwalej z delii i nie trzymac pelnego czasu podanego na opakowaniu a konce zabezpieczyc jakims olejem,myslisz ze nakrecajac na srednie walki mialabym szanse na fale? bo na falo-lokach mi zalezy,konce chce zabezpieczyc olejem bo i tak pewnie pójdą do obcięcia,tylko nie wiem czego sie spodziewac,jakies rady?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, nadmierne cieniowanie włosów cienkich ścieńcza je jeszcze bardziej ;)

      Jeżeli potrzymasz płyn za krótko, nie trzymając się zaleceń producenta, włosy wcale się nie skręcą. Użyj szerszych wałków, uzyskasz zamiast skrętu objętość. Końce zabezpieczamy papierkami a nie olejem przy trwałej.

      Usuń
    2. naprawde?ja stopniuje włosy i mam cienkie idelikatne i powiem ze jak sa fajnie wycieniowane to o niebo lepiej mi sie układają sa puszyste łatwo sie unoszą i nie jestem zwolenniczka krotkicg włosów czemu fryzjerzy tak bardzo chca nam scinać te włosy??Ja mam włosy za ramiona fajnie wycieniowane i super sie układają.A fryzjerzy z checia by szyje odkrywali nie podoba mi sie to

      Usuń
  15. Dobrze,ze wspomnialas o tym,ze henna khadi bezbarwna jest henna tylko z nazwy bezbarwna. Pamietam jak sama bardzo chcialam sobie poeksperymentowac z wlosami bez zmiany koloru, ale w kilku miejscach przeczytalam,ze ow henna mimo wszystko barwi wlosy i mozna sie spodziewac odrostow,czego ja nie chce. Szkoda,ze nie ma jako takiej hennowej alternatywy, faktycznie bezbarwnej, dla wlosow blond :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niby jest, wystarczy używać odżywek z wyciągiem z henny, które włosów nie barwią, a odżywiają.

      Usuń
    2. Dzieki za odp :) W takim razie musze takowej odzywki poszukac :) Bardzo zalezy mi na ich wzmocnieniu i optycznym zageszczeniu a podobno henna wlasnie takie dzialanie ma:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  16. Dziękuję Ci Mysiu za ten pomocny wpis:) Twoje profesjonalne podejście do tematu włosów sprawia, że z wielką chęcią tutaj zaglądam:) Pozdrawiam serdecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Cos dla mnie!!! Bardzo przydadzą mi się wszystkie te wskazówki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja mam problem z objętością po encanto. Nie mogę używać szamponów z SLS i odżywek z silikonami więc jak z tym walczyć? Suszę na szczotce i nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po encanto wyłącznie emolienty. Nadbudowane substancje można zdejmować szamponami na betainie.

      Usuń
  19. bardzo fajny post z pewnością dla wielu dziewczyn ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo przydatny artykuł ;) Mam problem z cienkimi włosami i zrobiłam trwałą, ale mi nie pasuje. Teraz będę zapuszczać naturalne, ale nie pasują mi krótkie fryzurki, w średnich źle się czuję, najlepiej czuję się w długich do ramion, niestety wtedy są przeciążone i przylegają do głowy. Czy jest jakiś sposób dla takich osób jak ja? Uwielbiam długie włosy, niepocieniowane. Czy sprawdzi się podpinanie włosów żabkami, czy najlepiej na noc zakręcać na papiloty/ grube wałki? Nie zniszczy to włosów ? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno Ameryki nie odkryję, odpowiadając Ci, że musisz popróbować różnych sposobów. Zdecydowanie tylko kręcenie włosów nada im oczekiwaną objętość.

      Nawijanie włosów na noc na papiloty nie niszczy ich. Jednak poczekałabym spokojnie aż trwała straci na zbyt mocnym skręcie, bo pewnie jest świeża i bardzo drobna, za jakić czas włosy zaczną się rozluźniać.

      Usuń
    2. Już trochę czasu minęło, jak ją zrobiłam, bardzo się rozluźniła- w taki sposób, że muszę ciągle mieć związane włosy, bo jak mam rozpuszczone to mam takie suche, długie, poprostowane dredy... Będę pewnie musiała ją ściąć i tak :/ Ale i tak dziękuję za odpowiedź :D

      Usuń
    3. To próbuj wydobyć skręt z tego, co masz, włosy powinny i tak być plastyczne.

      Usuń
    4. A ja bym radziła z długości nie scinać a pocieniować na całej długosci,Mysia czemu twierdzisz ze włosów nie powinno sie stopniować? przeciez lepiej sie układają takie wycieniowane ale nie za mocno niz o jednej długości przylegające,nie zgadzam sie z toba

      Usuń
  21. Oj Mysiu, uwielbiam Twoje porady, kolejny post w sam raz dla mnie! cienkowłosej ;) Tylko teraz, po przeczytaniu tego, zastanawiam się nad moją pielęgnacją - po myciu stosuję głównie maski (odżywek praktycznie wcale) - nie zauważyłam, żeby moje włosy były jakoś obciążone, wole je po tych maskach niż zwykłej odżywce d/s, wydają mi sie bardziej mięsiste... ale może to autosugestia... już sama nie wiem... moje wlosy kochają naftę, to prawda, po niej sa jakieś 'lepsze' :) włosy koleżanki wystylizowałaś ślicznie! rzeczywiście, zyskały bardzo, wyglądają jakby było ich 2 razy więcej. Czekam na post o przedłużaniu / zagęszczaniu włosów - jestem ciekawa Twojego zdania na ten temat - kiedyś nawet o tym myslałam, ale wystraszyłam się, że wyłysieję i postanowiłam raczej o wlosy zadbac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))

      Włosy dzielą się na cienkie i baaardzo cienkie ;) Dlatego, jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Zawsze znajdą się wyjątki.

      Dziękuję kochana :*

      Usuń
    2. Najchętniej to bym kiedyś do Ciebie przyjechała ze swoją łepetyną, żebyś fachowo oceniła co i jak... no póki co nie planuję wyjazdu, ale mam to na uwadze. Szkoda, że jesteś tak daleko ode mnie :(

      Usuń
  22. Bardzo przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  23. skończyłaś kosmetologię?

    OdpowiedzUsuń
  24. Powiedz mi proszę ile tonów ściągnie mi kąpiel Palette Color Shampoo 320

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zależy z czego?

      Czerni nie ruszy, brązy o pół tonu, blondy ton. Na farbowanych.

      Usuń
  25. Witam, co sądzisz o tej odżywce i jej skłądzie?

    http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=33944

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę z tym na dział zapytań o składy, czyli Analizy składów-strona otwarta.

      Usuń
  26. Genialna ta krótka fryzurka która Ci się podoba! Kiedyś miałam podobną i czułam się fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  27. No właśnie wydaje mi się, że mam cienkie ale jest ich dużo (przynajmniej wizualnie). Dlatego lubię puszenie xP i nawet specjalnie frizzuję je jeszcze bardziej xD. Przynajmniej jest jakaś objętość, jak nie są chociaż trochę spuszone to mam straszny oklap :/. Świetne rady, większość stosuję xD ale jakoś nie wpadłam na to żeby olejować po myciu... muszę to przetestować ^^. Jak się bezpiecznie używa takich szczotek przy falach? Jak ostatnio miałam ścinane włosy to fryzjerka na koniec rozczesywała mi czymś podobnym, myślałam, że mi wszystkie włosy powyrywa :(.

    OdpowiedzUsuń
  28. o, cos dla moich włosów widzę:D
    Jestem ciekawa efektu po wałkach, ale po encanto to chyba nie będzie go zbyt wiele.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. O kurczę, nie spodziewałabym się że robi się wszystko na odwrót... że nawet przy myciu szampon jest po odżywce... Będę musiała wypróbować na siostrze :D

    OdpowiedzUsuń
  30. Artykuł jak dla mnie :D Mam pytanie: czy mając cienkie włosy z wierzchu, a pod spodem, blisko karku, dość grube, może to oznaczać, że wcale nie są cienkie z natury, tylko je "styrałam" kosmetykami, które nie docierają do spodnich warstw? ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prędzej nie kosmetykami, a jakimś prostowaniem lub stylizacją na gorąco. bardzo niszcząco i wysuszająco działa tez na włosy kąpiel w basenie i wystawianie ich potem na działanie słońca albo w ogóle dużo słońca ;) Jeśli wierzchnia warstwa nie byłą zabezpieczana, zniszczyła się.

      Usuń
  31. Dzięki Mysiu za super wpis:)
    Jakoś mi umknął i dopiero dziś go odkryłam:)
    Jako posiadaczka cienkich włosów na pewno wezmę sobie twoje słowa do serca:)
    Zwłaszcza,że moją zmorą jest przyklap poodżywkowy:)
    Pozdrawiam.
    Dora.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja na to wszystko cierpię. Pragnę długich włosów a już dziś patrząc w lustro wiem że powinnam się ich pozbyć i obciąć
    nienawidzę moich cienkich włosów:(

    OdpowiedzUsuń
  33. Mysiu a czy bob to fryzura do cienkich włosów?? Mam fale, które miejscami (i czasami jak im się zachce) nawet się kręcą, ale na karku po prostu mi się wykruszają i gdy mam dłuższe włosy a skręcą się to spadają na ramiona a z tyłu nic nie zostaje i myślę nad jakąś odpowiednią fryzurą :/
    i jeszcze jedno pytanie: czy można przy stylizacji fal zastąpić żel pianką bez alkoholu (np tą z Welli, o której pisałaś)??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej. Ale należy ograniczyć cieniowanie tylko do samych końcówek, by uzyskać tym większą objętość i plastyczność fal.

      Włosy równiejszej długości mniej będą falować. łatwiej Ci będzie nad nimi zapanować. Możesz używać do stylizacji pianki, o ile nie ma denatu w składzie, a końcówki wykończyć woskiem. Zabezpieczy je to, scali i nabłyszczy.

      Usuń
    2. bardzo Ci dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  34. Czy włosy ogólnie cienkie aczkolwiek dość gęste będą zadowolone z ciecia w kształcie litery U zamiast cięcia symetrycznego, na prosto? Dodam, ze jestem na finiszu schodzenia z feralnego cieniowania.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, to uniwersalne, bezpieczne cięcie.

      Pamiętaj tylko, by ustalic z fryzjerem długość włosów z przodu, bo przy U przod jest krótszy i tu musicie sie zrozumieć :)

      Usuń
    2. właśnie zamierzam skorygować fryzurę kolejny raz po wystrzępieniu moich boków.... no i najlepszym wyjściem będzie U.... ale jakoś sobie nie wyobrażam tego na włosach ledwo sięgających ramion.... macie jakieś propozycje zdjęć? mam cienkie, gęste, i wywijające się od wysokości brody włosy

      Usuń
  35. Ok, dzięki za odp:)
    Nie chciałabym, żeby różnica była zbyt drastyczna, mam już dosyć cieniowania;p

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie bardzo rozumiem o co chodzi z tą odwróconą kolejnością olejowania. Mogę prosić o wyjaśnienie? Olejowanie jest w zasadzie dla mnie nowością
    W ogóle to jestem pod wrażeniem tego posta, pełna profeska :):):) Naprawdę extra... Coś mi się w końcu rozjaśniło, bo moje włosy to niestety moje utrapienie.

    A propos tego olejowania... Nie mogę nic znaleźć o olejowaniu cienkich włosów. Wszystkie blogerki mają inne włosy niż ja:p Nie potrzebuję wygładzenia ani dociążenia...
    Moje włosy są cienkie, przetłuszczające się, wysokoporowate, płaskie, bez objętości. Jak na razie myję je codziennie, ew. co drugi dzień. Moim przyjacielem jest puder dla dzieci, który naprawdę odświeża mi włosy i lekko unosi. Codziennie też suszę, bo bez suszarki są już zupełnie oklapnięte. Używam pianki, lakieru... i tapiru. A raczej nadużywam, bo bez stylizacji i lakieru moje włosy po prostu są brzydkie... Nawet fryzjer modelując nie jest w stanie odbić moich włosów od skóry głowy i jedynym ratunkiem jest tapir :p No ewentualnie loki.
    Chcę zmienić coś w pielegnacji włosów, na razie zdecydowałam się na wcierkę i liczę na to że się odrobinę wzmocnią. Moim problemem są końcówki - szybko się rozdwajają. Podcinam regularnie, mam długość do ramion. Ogólnie nie mam zniszczonych włosów, tylko boję się że jeżeli dalej będę je tak katować tym lakierem i tapirem, to się po prostu kiedyś zbuntują i wyłysieję!!! I nie wiem czy olejować, czy skupić się bardziej na proteinowych odżywkach? Nakładać to na całość czy tylko od połowy? Mam tak delikatne te włosy, że naprawdę bardzo łatwo je obciążyć. I w gąszczu informacji na temat pielęgnacji czuję się już zagubiona. A ponadto nawet jeżeli któraś ze "włosomaniaczek" twierdzi że ma cienkie włosy, to naprawdę jest nic w porównaniu z moją delikatną czuprynką :) Znasz takie przypadki? :) Pozdrowienia, Ela

    OdpowiedzUsuń
  37. Też mam pytanie odnośnie odwróconego olejowania włosów cienkich. Rozumiem, że dodać 1-2 łyżki oleju do odżywki do włosów. I co teraz? Trzymać 3 godziny lub całą noc i spłukać? Czy może od razu spłukać? Dodam, że odnośnie olejowania jestem całkowitym laikiem :P Aaaaa i zakochałam się w Twoim blogu :))

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny tekst - mnóstwo informacji w pigułce, niezbędnych każdej z nas:)) Widzę, że polecasz szampony marki Joanna - przymierzam się do kupna szczerze powiedziawszy:) Włosy mam cienkie i niestety strasznie mi wypadają, szukam szamponu i odżywki, które je odżywią. Odwiedziłam stronę marki (www.joanna.pl) - mają tam mnóstwo kosmetyków do pielęgnacji włosów, czy któryś polecasz szczególnie? Dodam, że mam włosy zniszczone od suszenia i prostowania oraz farbowane;/ Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
  39. Takie włosy są utrapieniem i najtrudniej o ich ładny wygląd, dlatego dziękuję za takie wpisy:)

    OdpowiedzUsuń
  40. Z tego co czytam to co blog to inna opinia dotyczaca pielegnacji cienkich wlosow! Mysle, ze najlepiej jest metoda prob I bledow dobrac to co dla kazdego najlepsze! Ja , na przyklad, nie wyobrazam sobie nie olejowac moich wlosow, robie to 1-2 razy w tygodniu i dopiero teraz zauwazylam ze wlosy przestaly sie niszczyc I wreszcie rosna (zamiast wykruszac sie). Ponadto, zapuszczam wlosy I zamiarzam dojsc do dlugosci do polowy plecow- wbrew zaleceniom, ze cienkie wlosy trzeba ostrzyc na krotko;-)

    OdpowiedzUsuń