środa, 26 września 2012

Wasze włosy. Dorota. Z brązu na jasny blond

Włosy przed zabiegiem.
Kolejna szczęśliwie zakończona historia przeprowadzona w domowym zaciszu.

Poznajcie Dorotę, która z brązu przeszła do jasnego blondu,
uzyskując piękny, równomierny odcień.

Zrobiła to sama, nawet nie zadając mi jednego pytania! Za to pochwaliła efektem końcowym.


Zapraszam!








Dorota nie kładła na włosy ciemnego blondu, ani nawet brązu... Uzyskała przykrą ciemną niespodziankę po 8.3 z Revlonu. Na powyższym zdjęciu jest kolor wypłukiwany od miesiąca!

Część z Was pewnie struchlała, bo strasznym jest po jasnym blondzie uzyskać brąz, ale zdarzyło się to z następujących powodów:
Revlon 8 
*1* Revlon 8 wychodzi jak 7, czyli średni blond fryzjerski, co oznacza "naocznie" dla przeciętnej konsumentki kolor z poziomu jasnego brązu
Po lewej kolor z wzornika dla poziomu 8. Ciemny prawda?
Pamiętajmy, że kolor z wzornika, to ten uzyskany na białych włosach.
Biorąc wiec poprawkę dla naszych włosów, które jakiś tam barwnik mają, muszą po tym wyjść naprawdę ciemne.
*2* Farby profesjonalne stosowane z wodą 6% przyciemniają o ton do dwóch.
*3* Położenie ciepłego odcienia na uprzednio jaśniejsze włosy, daje intensywne przyciemnienie. Sprawdza się to przy konieczności trwałej pigmentacji, ale bywa przerażające przy odmiennym zamiarze ;)
Potrzebny Wam inny przykład?
Daleko nie trzeba szukać.
Mysia :p
Użyta farba:
Jasny złocisty blond!
Efekt:
Perfect Mousse 950
Makładana na bardzo jasny blond
czas trzymania - połowa czasu z ulotki.


Co napisała do mnie Dorota:

Moją główną inspiracją była historia Bogusi przeczytana na blogu.
Troszkę zmodyfikowałam parametry.

Przygotowanie:Najpierw rozrobiłam 2 saszetki rozjaśniacza do 8 tonów firmy REVLON (1 saszetka po 50 gram) zmieszałam z dwiema wodami 6% firmy renee blanche, dodałam 1 małą łyżeczkę szamponu fioletowego Loreal i 1 łyżeczkę odżywki Joico - moisture recovery (niebieska)

Rozjaśnianie:
Tak przygotowaną mieszankę nałożyłam na włosy, omijając odrost 2 cm. 

Trzymałam tak z 25 min. 
Potem nałożyłam resztę mieszanki na odrost i trzymałam z ok 8 min.

Efekt po rozjaśniaczu
Po zmyciu rozjaśniacza i wysuszeniu włosów otrzymałam jednolity intensywny kolor rudo-żółty.
Włoski trochę suche.
Po rozjaśniaczu przy oknie

Po rozjaśniaczu w łazience.
Dodajmy-ciemnej łazience ;)

FarbowanieZmieszałam Majrel 8.1 z 8.2 z 6% wodą (oryginalną woda majrel) i położyłam na całość na 35 min. 

(Zużyłam po 1 opakowaniu z każdego odcienia farby Majrel, bo mam dość grube włosy). 

Po zmyciu farby włosy były w zdecydowanie lepszym stanie, mniej suche, ale końcówki muszę podciąć :) 
Na koniec żeby zakwasić włosy dałam Loreala - Vitamino Color

Majirel 8.1 z 8.2 na wodzie 6%.

Reasumując jestem bardzo zadowolona, że sama dałam sobie radę i udało mi się uzyskać kolor taki jak u fryzjera. Szczerze mówiąc żaden fryzjer nie spełnił moich oczekiwań, bo zawsze wychodziły rude :/ a ja mam ewidentnie blond i o to chodziło :) Kolor różnie wygląda w różnym świetle raz jest bardziej popielaty, w słońcu bardziej złocisty. Chciałabym, żeby wymywał się na taki słoneczny blond :)
Bardzo dziękuję za porady, które Mysiu umieszczasz na swoim blogu, bo tak to pewnie nie odważyłabym się na samodzielne rozjaśnianie :)

To ja bardzo dziękuję za zaufanie i podzielenie się z nami wspaniałymi efektami zabiegu!

Kolor będzie się ocieplał, bo po dekoloryzacji czerwony barwnik zacznie szybko wybijać. 
Początkowo będzie może rudawy, ale z czasem spierze się do tonów złocistych.

Dla kontynuacji ładnego efektu polecam Majirel 8.13. 
Da pożądany cieplejszy refleks, ale nie będzie odcieniem rudym, tylko beżowym.

___________________
Więcej metamorfoz szukajcie w etykiecie "seria Wasze włosy"

50 komentarzy:

  1. Ładny kolor i podziwiam koleżankę za odwagę w dekoloryzacji w domowym zaciszu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolor wyszedł genialnie :)
    Mysiu kochana czeka na mnie Sublime Mousse 913, myślisz że nie skończę z brązem? Od 3 tygodni stoi u mnie ta farba, boję się że skończę tak jak po piance z Palette :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam za dużą odwagę :) Ja po ciemnym blondzie palety nakładanym na niemal platynowy blond wyszłam z zielono-szarym bardzo ciemnym brązem. Po ok tygodniu poleciałam czym prędzej do fryzjera, pani popaliła mi włosy ile się dało... źle wspominam takie przygody:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny efekt, podziwiam, że wykonany samodzielnie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Udana zmiana :) chociaż ja akurat jestem fanką kolorów taki jak na pierwszej fotce, więc też było ładnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kolor jaki wyszedł (niechciany) był cudowny! Tak głęboki i lśniący! Ale sama dobrze wiem, jak ciężko jest wytrzymać na głowie z czymś, czego się nie chciało, pomimo, że dookoła mówią, że piękny kolor, albo że nam w takim lepiej :-P
    Podziwiam też odwagę Doroty i efekty jakie uzyskała, bo ja jak w końcu zdecyduję się na zejście to oczywiście wrócę do kontynuowania rozmowy meilowo :-D
    Też odniosłam wrażenie, że mógłby być problem z uzyskaniem takiego koloru u fryzjera :-P

    Mysiu, co do frencha to faktycznie paski. Użyłam ich, bo kiedyś dostałam jako gratis, a teraz się spieszyłam. Nie mam na nie jakiejś recepty. Jak próbowałam użyć ich wcześniej to także efekt wydawał mi się sztuczny. Teraz mam inny kształt paznokci - może to ma z tym coś wspólnego? A może ze względu na kolory (wtedy chciałam biały, który nie kryje przy jednej warstwie niestety).
    Bo jak dla mnie paski są zbyt proste.
    A na małym paznokciu poderwały mi lakier bazowy :-P
    Więc moja metoda?
    Na suchy lakier każda końcówka osobno: przyklejam, dociskam przy skórkach patyczkiem, maluję dokładnie, dobrze kryjącym lakierem (1warstwa) i szybko odrywam pasek i następny paznokieć.
    I jak widać gdzieś tam zdarzyło się, że lakier się jakby rozlał. I to tyle.
    Bardzo dziękuję, że podobają Ci się moje prace i stanowie dla Ciebie inspirację :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. mi najbardziej podoba się odcień na zdjęciu podpisanym : po rozjaśniaczu w łazience
    :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Naprawdę ładny kolor,ale ten brąz na początku też był niczego sobie. Dobrze jest umieć sobie radzić samemu :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny kolor, bardzo naturalnie wygląda:D Oj Mysia, fryzjerzy tracą przez Ciebie klientki:P

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo podoba mi się efekt koncowy ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejlu kestes genialna ;)
    Kolor wysze bardzo ladny

    OdpowiedzUsuń
  12. JAKI CUDOWNY KOLOR <3 JAK NATURALNY!

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolejny ciekawy wpis. Ja tez podziwiam odwagę! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. No, no, no bardzo ładny kolor wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  15. wow:) piękny efekt - widzę, że moja dekoloryzacja się na coś przydała:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyszedł genialny kolor! A jak sprawić, by został taki - jak się wydaje na zjdęćiu - chłodny, a nie wymywał do złocistych, ciepłych kolorów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje zaprzyjaźnić się z fioletowymi szamponami i odżywkami ;)

      Usuń
    2. a do dwóch farb - tylko jeden utleniacz 6%? :)

      Usuń
    3. Tak, po dekoloryzacji używamy utleniacza 6%, by nie niszczyć dodatkowo włosów. Chyba, że mamy nietknięty odrost i czasem go trzeba zrobić na 9%.

      Usuń
  17. świetnie, jak dla mnie bomba :))

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale ciemny wyszedł ten blond Revlona! U mnie podobnie wyglądało 5,3 Garniera :D Cieszę się, że nie miałam takiego pecha przy dobieraniu farb :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ale ciemny wyszedł ten blond Revlona! U mnie podobnie wyglądało 5,3 Garniera :D Cieszę się, że nie miałam takiego pecha przy dobieraniu farb :)

    OdpowiedzUsuń
  20. ładny efekt :) ten blond wygląda bardzo naturalnie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. efekt naprawde zadziwia:)

    mysiu uzalezniona jestem od twojego bloga!pisz czesciej:))
    Mysiu, czy moglabys tez zamieszczac 'raporty' po swoich farbowaniach? ostatnio pokazywalas srebrny pyl z joanny-czy zostajesz przy nim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! :)

      Obecnie zamieszczam posty co 3 dni, częściej nie jestem w stanie ze względu na ograniczony czas.

      Zamieszczam raporty po farbowaniach. Różne kolory w zakładce "wszystkie blondy Mysi".

      Przed pyłem przez rok byłam wierna wellatonowi ;)
      Przy Pyle nie zostanę na pewno, bo mocno żółknie, a odrost zrudział, więc nie polecam. Nadaje się do farbowania co 2 tygodnie.

      Teraz jestem na kolorystycznym rozdrożu i nie wiem, czy nie przyciemnię :D

      Efekty na pewno będą na blogu :)

      Usuń
  22. Jestem pod wrażeniem :) Piękny kolor wyszedł!

    OdpowiedzUsuń
  23. Cieszę się, że podoba Wam się odcień moich włosków :) Odcień był śliczny ale niestety tylko do 4 myć bo był taki naturalny, potem wymywał się na beżowo-rudy. Taki nijaki się zrobił, pomimo stosowania szamponu fioletowego... Tak więc teraz wróciłam do koloru zbliżonego na pierwszym zdjęciu (mleczna czekolada), szkoda mi włosków, żeby je tak często farbować. Mimo wszystko lubię zmiany więc pewnie za jakiś czas wrócę do blondu :P

    Pozdrawiam i dziękuję za świetne porady :***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak właśnie czułam pismo nosem, że ci się wypłuka ten zajefajny kolorek, bo z farbami to już tak jest, jak wyjdzie super kolor to trudno go zatrzymać i ma się ochotę zapuszczać naturalki:) właśnie od 2 mies nie farbuję właśnie dlatego, że często eksperymentowałam ładnych naście lat i ścięłam na krótko i niech rosną zdrowe i moje:)

      Usuń
  24. Witam,
    Chciałabym pofarbować włosy z koloru sredni brąz na miedziany blond... Czy przed pofarbowaniem również powinnam przejść kąpiele rozjaśniające i farbowanie róznymi jaśniejszymi farbami ? Proszę o poradę. Kolor wyżej świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Kolor fajny, podoba mi się, ale proszę o informację:

    - CZY MOŻNA POMIESZAĆ 9.1 + 8.2 NA 6%?

    Boję się po prostu, że po 8.1 + 8.2 wyjdą mi za ciemne.

    Kasia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można mieszac 9.1 z 8.2 na 6%, wyjdzie bardziej poziom 8 niż 9ty.

      Usuń
  26. A czym się różni majirel 8.2 od 9.22? ten 9.22 jest bardziej fioletowy???
    czy gdy się zrobi 8.2 na 9% to wyjdzie już jak poziom 9-ty? bo ja bym nie chciała blondu z poziomu 8-ego (za ciemny jak dla mojej kuzynki), a z kolei przeraża ją to .22 w kolorze 9.22.
    Aha, Mysiu, a powiedz mi jeszcze, czy jeżeli ma się porudawe włosy (ta moja kuzynka ma, ale taki dość jasny) to gdy się robi jakikolwiek blond z poziomu 8-ego na oksydancie 9% to działa to tak, że ten jej rudy włos jest podjaśniany w trakcie farbowania i kwalifikuje się jako żółty? bo wiesz, pytam o ten opalizujący jako neutralizator na żółte. Czy ona może zrobić to 8.2 na 9%? wyjdzie chłodno? bo powiem Ci, że gdy robi popielatymi to ZAWSZE jej wychodzą gloniaste blondy, więc może to dlatego, że 9% podjaśnia jej włosy do żółtego? stąd zielone włosy? dlatego 8.2 to może to byłoby to? Ale nie wiemy, czy nasz tok rozumowania jest właściwy i poczekamy z zamówieniem 8.2, gdy Mysiu znajdziesz chwilkę na odpisanie.
    Laura

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zagubił mi się ten komentarz, ale juz odpowiadam.

      9,22 jest bardziej opalizujący od 8,2. Warto to sobie sprawdzić na wzorniku.

      Położenie 8,2 z wodą 9% nie da poziomu 9.

      Lepiej zrobić samo 9.2 z innej firmy, ewentualnie do 9 dodac mixton w ilości 3cm na 60ml farby, wówczas uzyskasz tylko refleks opalu, a nie czysty opal.

      Włosy łatwo rozjaśniające się do żółtego, potraktowane popielem, który ma prowadzace barwniki niebieskie, mogą wychodzić zielonkawe, wówczas idealnie jest sięgnąć po ,21 lub samo ,2. Jednak ,21 będzie chłodniejsze niż,2 na takich włosach.

      :)

      Usuń
  27. Mysiu, mam jedno pytanie odnośnie farb z MAJIRELA, bo już się zakręciłam troszeczkę: ta farba ma w składzie amoniak (poz.3/17) (i to bdb dla moich włosów, bo te farby na solach amonowych to niszczyciele dla moich włosów), ale dzisiaj się przyjrzałam dokładnie i na poz. 9/17 jest ethanolamine.
    Nie wiem, czy farbować czy nie, bo nie chcę mieć takiego tępego siana jak po Castingu...
    Jak to w ogóle jest, gdy skład ma i amoniak i ethanolamine? czy sole zniszczą włosy tak samo, jak w sytuacji, gdy ethanolamine jest wyżej w składzie?
    Alicja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często farby oprócz amoniaku mają sole, aby troszkę zmniejszyć konieczną ilość amoniaku, niszczą one znacznie mniej, niż te, gdzie sole robią wszystko. Po zabiegu należy włosy dwukrotnie umyć, dobrze spieniając szampon, wtedy pozbywamy się ewentualnych resztek soli.

      Usuń
  28. Mysiu, TY chyba znasz odpowiedzi na wszystkie pytania! Czyli gdy zostawię spieniony szampon na kilka minut to sole "wylecą" (czy barwniki też wtedy uciekną?)? i czy mogę użyć do tego szamponu Bambi? Mysiu?
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz użyć Bambi, bo jest zwyczajny, czyli na Slesie, nie potrzeba go zostawiać na kilka minut i nawet nie powinno się ;) Wystarczy umyć dwukrotnie spieniając. Barwniki nie uciekną po jednym taki myciu ;) Po spłukaniu szamponu, należy włosy w tym celu zakwasić.

      Usuń
  29. Witaj Mysiu, ponownie

    bardzo prosze o odpowiedz na nastepujace pytanie:
    Jaki kolor uzyskam jesli wymieszam 8.21 z 9.1 w proporcjach 1:1?
    8.21 wychodzi u mnie rudawo i dosc ciemno. Czy po wymieszaniu farb uzyskam kolor na poziomie pomiedzy 8 i 9 czy na poziomie 9? Bede mieszala z oxydantem 6%.
    P. S. Przepraszam za brak polskich znakow.

    Z gory dziekuje i sedecznie pozrdawiam
    Nina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesli po fiolecie masz sklonnosc do rudego, to lepiej mieszac 8.1 z 9.1. Wyjdzie takie 8 i pół ;) chłodne.

      Usuń
  30. ile mililitrów jedna buteleczka 6% RB ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znalazłam tylko 1000ml ale wydaje mi się tego za dużo...

      Usuń
    2. Na allegro można kupić różne objętości, woda nie musi być z tej samej firmy co farba.

      Usuń
  31. Witam,
    Czy możesz mi podpowiedzieć jak mogę uzyskać kolor jak na zdjęciu ?? Myślałam o zmieszaniu z loreal majirel 8.2 z 8.42 ale nie wiem czy uzyskam taki efekt.... obecnie włosy mam na poziomie 8.
    http://i2.pinger.pl/pgr441/539fa9d3001f5cf74af6bbd4/t.jpg
    Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  32. Właśnie przerabiam podobną historię :/ Miałam włosy rozjaśniee u fryzjera, pasemka dwa odcienie blondu. Chciałam wyrównać kolor i położyłam farbę Garnier Color Sensation 7.0 delikatnie opalizujący blond. wyszedł mi brąz :( Nie wiem co dalej z tym począć... Chciałam blond niezbyt jasny... Dodam że mam ciemne oczy z ciemną oprawą... Proszę o radę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja właśnie też użyłam tego odcienia tej firmy, żeby włosy rozjaśnić, a mam ciemniejsze niż miałam naturalne, są jak twoje - brązowe, odradzam farby tej firmy

      Usuń
  33. Witam serdecznie!
    Mam pytanie, wlosy farbuje od paru lat na czarny, co powinnam zrobic krok po kroku by uzyskac sredni blond? By nie zrobily sie zielone lub zolte.
    Fryzjerzy boja sie sciagnac mi kolor a ja juz nie mog na siebie patrzec. Moje naturalne wlosy to wlasnie taka ciemna blondynka.
    Poratujesz mnie???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wetnę się w odpowiedź, bo sama schodziłam z czerni z 5 razy w życiu:) jeśli wiecznie farbowałaś na czarny i nigdy ich nie rozjaśniałaś, to możesz się spodziewać problemów-łatek na głowie, czy szachownicy. Po pierwsze musisz być przygotowana na zniszczenie włosów, ewentualne ścięcie na dużo krótsze niż masz. To tak piszę z autopsji. Skoro mimo to jesteś zdecydowana polecam na pierwszy ogień, na bardzo przetłuszczonych włosach sięgnąć po Joanne rozjaśniacz ten najmocniejszy w tonach. Zobaczysz jak ci rozjaśni. Będziesz mieć szachownice, to w pogotowiu miej drugie opakowanie-ja sama sobie farbuję i te łatki każdą z osobna rozjaśniałam, resztę włosów omijając. Gdyby wyszły ci pomarańczowe to też musisz wiedzieć, że powinnaś mieć przygotowaną farbę na to co ci rozjaśniacz zostawi:) polecam coś z natury, np Garnier 6- będą taki średni brąz, ale się to to wypłukuje, niestety od razu blondu nie uzyskasz dopiero przy kolejnym farbowaniu np. kąpiel rozjaśniająca i na to jakiś jasny blond, bo zawsze wychodzą drogeryjne ciemniej niż na wzorniku nawet. No ja tak schodziłam do blondów:) ładny kolor ma też Londa Color średni blond bardzo naturalny, ale do tego też musisz mieć naprawdę dobrze pojaśnione włosy. Pozdrawiam i powodzenia.

      Usuń
  34. mam duzy problem kupiłam 2 farby sublime mousse loreal naturalny blond 800 i bezowy blond 913 i nie wiem który lepiej wyjdzie. teraz mam włosy bardzo jasne po rozjaśniaczu, z lekko ółtymi odrostami. chciałam lekko przyciemnic i wyrównac koloryt. Bardzo boje się efektu zielonej poświaty. pomocy. Daria

    OdpowiedzUsuń
  35. Witaj Mysiu! Tydzien temu farbowalam odrosty garnierem 10.1 i choc wyszly dosc jesne to z miedzianym odcieniem ktory nie wyglada zbyt dobrze.moj naturalny kolor wlosow to ciemny blond i do tej pory mialam robione pasemka w jasnym chlodnym blondzie.teraz jednak chciala bym przejsc do jednego koloru jasny blond.czy gdybym zrobila garnierem 10.1A to wyjdzie i kiedy moge farbowac tj jaka powinna byc przerwa pomiedzy kolejnymi farbowaniami?mam nadzieje ze z czasem pasemka sie zgubia z reszta wlosow.Pozdrawiam serdecznie i prosze o rade:-) Sara22

    OdpowiedzUsuń