czwartek, 16 sierpnia 2012

Wasze włosy. Pielęgnacja kręciołków Ani.

Oto obiecana pielęgnacja włosów Ani
Bo każde kręcioły mogą być piękne :)

Zapraszam!

Włosy przed prawidłową pielęgnacją

Suche, pierzaste, zmęczone, oklapnięte, potargane.


Włosy po paru prawidłowych zabiegach
Włosy zyskały lepszy skręt, stały się bardziej błyszczące i sprężyste.

Zanim Ania zmieniła pielęgnację, dbanie o włosy wyglądało tak:
Staram się je nawilżać stosując raz na jakiś czas odżywkę z olejku rycynowego, nafty kosmetycznej, jajka i cytryny, innych pomysłów nie mam na to, żeby je nawilżyć, bo chyba juz wszystkich odżywek spróbowałam i nic nie działa:) 
Używam obecnie odżywki Gliss kur do bardzo zniszczonych a wcześniej miałam wielką butelkę z Syoss. Pianki tej, co napisałaś.
Ania używała tego, co większość z Was, zanim porządnie wgłębi się w pielęgnację - NICZEGO. Sekret pielęgnacji polega na tym, by nie przedobrzyć, ale czegoś trzeba używać i to coś powinno być treściwe. Nie zalepiacze, nie rycyna, która stosowana często przesusza i może nasilać wypadanie. Nie cało jajko, ale żółtko.

I  ulubione zdanie: "używałam wszystkiego, ale nic nie działa". Wszystkiego zwykle oznacza w wolnym tłumaczeniu: Pantene, Dove, Glisskur ;) To nie znaczy, że te odżywki są złe, ale nie mogą być stosowane jako jedyne, bo nie zapewnią naszym włosom pożywienia i nawilżenia. Przetrzymają je. Nic ponadto.

Zobaczcie, jak może wyglądać fajna pielęgnacja.
Nie musi to być stos odżywek, wystarczy parę, ale porządnych.

Ania opracowała notkę sama: 
Zmieniłam sposób pielęgnacji po przestudiowaniu parokrotnie bloga Mysi :) i stosując się do jej bezpośrednich rad :) 
Zmieniłam metodę mycia na OMO. 
Odżywka:
* Garnier Ultra Doux olejek awokado i masło karite (WSPANIAŁA!!!! i tania:) a próbowałam chyba wszystkiego ze sklepów fryzjerskich w zawrotnych cenach! 
<--po lewej
* Alterra granat i aloes maseczka
po prawej-->


Szampon
*Joanna z apteczki babuni nawilżająco-regenerujący.
 Zanim kupiłam ten, używałam Bamino.
Do szamponu i odżywki raz na jakiś czas dodaję parę kropel gliceryny, oczywiście nie zimą, wyłącznie wiosną i latem, gdy wilgotność jest spora. 

Odżywka:
*Pół łyżeczki biovaxu pomarańczowego (bez spłukiwania) 

Do układania:  
(wyłącznie) 
*Wellaflex (loki i fale) plus suszarka z dyfuzorem dla lekkiego podsuszenia i gniotę, gniotę, gniotę - choć, podobno, nie powinno się dotykać rękoma, ale u mnie to działa. Jak wyschną też gniotę, żeby uniknąć mokrej włoszki :)
Dodatkowo
Zawsze mam w łazience:  
olejek rycynowy i naftę kosmetyczną
Stosuję zamiennie, co najmniej raz w tygodniu olejowanie całej głowy, czepek foliowy i sprzątam mieszkanie albo jadę na rowerku (oczywiście stacjonarnym:)) i raz na jakiś czas biovax pomarańczowy pod kompres.

28 komentarzy:

  1. piękna przemiana ;) szkoda, że u mnie potrzeba było prawie roku, żeby zobaczyć jakiekolwiek efekty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. widać od razu duuużą różnicę :)))) oby tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kupiłam dzisiaj tę odżywkę z garniera yule dobrego o niej słyszałam, zobaczymy jak się u mnie sprawdzi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia :) Jeśli masz sztywne suche włoski, na pewno się spisze.

      Usuń
  4. wow odzyskały błysk :)
    Maska z alterry jest moim MH :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie piękne kręcioły! Widać, że wystarczy dobrze dopasować pielęgnację i można wydobyć super skręt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne:) Może i ja tak spróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zawsze z lekką obawą podchodzę do nakładania na włosy odżywki czy maski w zamyśle "do spłukiwania". Ale chyba będę musiała się przekonać do tego ;) zabawne, że zwykle całe życie nie lubi się swoich kręconych/ falowanych włosów do czasu, aż się odkryje, jak o nie prawidłowo zadbać - przynajmniej ja tak miałam :D

    Ania ma cudne loki! Pozazdrościć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda kobieta chce mieć coś innego niż ma.

      A nazewnictwo bywa mylące, widać to szczególnie na przykładzie żeli do twarzy, pod prysznic i do higieny intymnej w relacji wobec szamponów. Wszystkie mają identyczny skład, ale nazwy diametralnie różne. Nie jest więc zgrozą używać tamtych do tego, do czego nie zostały "przyzwane" :)

      Usuń
  8. to, że można mieć zdrowe włosy bez tony kosmetyków to prawda. sama praktykuję minimalizm, staram się zwracac uwagę na skład i efekty są ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Spektakularna różnica! Piękne sprężynki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaka zmiana!

    Miłego urlopu Ci życzę, Mysiu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję :***

      No właśnie, urlop, ale choć trochę ogarniam komentarze, a poczta już pęka w szwach, ale poczeka ;)

      Usuń
  11. Widzę tu moich ulubieńców :) Żeby właściwie pielęgnować włosy,nie trzeba wiele,ale ja już jestem nienormalna i mam wspomniany "stos odżywek" + górę innych mazideł :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :D

      Stosuję zasadę doboru naturalnego. Jeśli pisząca do mnie osoba wykazuje miłość do mieszania, tworzenia i odmierzania, wtedy dopasowuję bardziej skomplikowane metody, by mogła się nimi cieszyć. Jeśli "delikwentka" wykazuje lekki wstręt do nadmiaru kosmetyków na półce i dłubania we włosach, szukam czegoś, co jak najmocniej skróci czas oczekiwania na efekt końcowy, pozwalając dziewczynie na stosowanie się do zasad i piękne zakończenie.

      Każdemu trzeba według potrzeb.

      Usuń
  12. Proste, a jakie skuteczne! Od kiedy przeczytałam na blogu Mysi o Biovaxie pomarańczowym - kupiłam i używam - zarówno pod folię, jak i bez spłukiwania. Faktycznie, efekt rewelacyjny!! Dzięki Mysiu :*

    OdpowiedzUsuń
  13. wiem z doświadczenia co znaczy to wszystko niedzialajace;)

    OdpowiedzUsuń
  14. cudowna zmiana! ;)

    Mysiu mam prośbę. Mogłabyś napisać jakiej firmy farby blond są najmniej szkodliwe dla włosów? ;) naturalnie mam ciemny blond, teraz rozjaśniany i nie wiem jaką farbę wybrać żeby nie zaprzepaścić olejowania i ogólnego dbania o włosy. Z góry bardzo dziękuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Farby mają różne składy. Jednym włosom nie służą sole amonowe, innym amoniak. Jedne firmy włosy lubią bardziej, inne mniej. To zależy od wrażliwości osobniniczej. Trzeba wypróbować. Złotym środkiem jest prawidłowe nakładanie farby, bez farbowania po całości i odpowiednie stężenie wody utlenionej.

      Osobiście bardzo lubię Wellaton, po którym mam zadbane lśniące włosy, a po Garnierze suche i bez połysku.

      Usuń
  15. Czasem mniej znaczy więcej, tylko trzeba wiedziec co wybrac. Często rzucamy się na mnóstwo zbędnych kosmetyków (niestety też mam z tym problem ;)), a tak naprawdę do prawidłowej pielęgnacji może, jak widac, wystarczyc kilka, ale prawidłowo dobranych... Rezultaty są fantastyczne! Wloski pięknie błyszczą, są zadbane i idealnie się skręcają.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę spróbować OMO. Nie ma siły.

    Mam maskę i odżywkę Alterra, jutro wypróbuję.
    Nie wiem tylko czy moje szampony nadają się do tej metody. Czy lepszy wtedy taki mocny oczyszczacz jak Isana czy lepiej bez SLS jak Alterra?

    OdpowiedzUsuń