środa, 22 sierpnia 2012

Wasze włosy. Anka. Farba Biokap

kolor z wzornika dla jasnego brązu 5.0
paleta kolorów nie posiada odcienia pośredniego
między jasnym a ciemnym brązem
Obiecane efekty farbowania farbą BIOKAP.

Informacja na temat tych farb z analizą składu TUTAJ.

Włosy Anki są delikatne i ciemne. Nie brakuje im też niestety siwusków, choć ona jest młodziutka osobą. Od farby wymagała idealnego pokrycia i soczystego odcienia.

Zobaczcie, czy się udało :)

Anka nosiła włosy naturalne - kręcone i ciemne. 

Naturalne włosy Anki w wersji rozprostowanej:

Chciała dodać kolorowi głębi i blasku.
Skusiła się więc na ekologiczną farbę Biokap. 

Wybrała kolor jasny brąz 5.0
Po farbie Biokap 5.0 jasny brąz 
Kolor wyszedł ładnie, jak farba ton w ton. Ania chciała jednak ciemniejsze włosy, bardziej wyraziste, tylko  nie czarne. Zwróciła się do mnie o pomoc w tej sprawie. Powiedziała, że ma kolor 3.0 i 5.0. Pierwszy wydawał się zbyt ciemny, drugi wyszedł za jasno. Pytała o możliwość zmieszania tych farb i w jakich proporcjach.

Poleciłam mieszankę pół na pół, wychodząc z założenia, że spotkają się w połowie drogi, czyli na poziomie 4.0.


Oto efekt farbowania mieszanką Biokap 3.0 z 5.0 w proporcji 1:1
Farba Biokap mieszanka


Farba Biokap mieszanka. Lampa błyskowa
Farba Biokap mieszanka. Zdjęcie z lampą.
Kolor jest naturalny z pięknym poblaskiem, a włosy ładnie błyszczą.
Taka farba to dobre rozwiązanie dla miłośniczek subtelnych zmian. 

51 komentarzy:

  1. Bardzo ladnie blyszcza :)
    Subtelna zmiana - osobiscie bardzo mi sie podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny kolor :) Chętnie widziałabym taki na mojej głowie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny kolor! i piękne loki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładny efekt,kolor wyszedł bardzo naturalnie.Włosy Anki w wersji kręconej podobają mi się bardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny włosy, fajny kolor - a jaki blask! :)
    Ja mam pytanie - czy jest jakiś sposób aby włosy kręciły się od czubka głowy? Jakieś cieniowanie specjalnie albo coś? Czy to zależy od włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli włosy mają ku temu potencjał, to odpowiednio zadbane będą się kręcić od czubka. Jeśli jednak są falami, choćbyś stanęła na głowie, to nie zrobisz z nich loków ;)

      Kluczem do sukcesu zawsze jest prawidłowa pielęgnacja i stylizacja. Czasem warto pomóc naturze i podpiąć włosy przy skórze, na czubku tukanami lub żakami po ich uprzednich skręceniu wokół własnej osi.

      Usuń
    2. dziękuje:)

      Usuń
  6. Piękne loki i kolor wyszedł naprawdę super!

    OdpowiedzUsuń
  7. podoba mi się, bo jest ciemny, ale nie czarny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mysiu...mam pytanie. Jak rozjaśnić włosy hennowane tak by ich nie poniszczyć? Czy kąpiel rozjasniająca pomoże? jeśli tak to jak ją wykonać?...(jestem totalnym laikiem w tym temacie :() i czy z czasem nie ściemnieją z powrotem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zależy ile chcesz rozjaśnić i do jakiego koloru dążysz ;)
      Henny nie ściągamy peeloffem, jeśli byłą nakładana kilka razy. A to jego masz na myśli, pytając o ciemnienie.

      O kąpieli rozjaśniającej szukaj na moim blogu po prawej stronie w popularnych postach ;) Drugi tytuł od góry :P

      Usuń
    2. poczytałam :)
      czy taka kąpiel ma sens jeśli po niej znów pomaluję włosy henną? chodzi mi o to, że chcę rozjaśnić włosy o ton/dwa do jasnego około marchewkowego rudego. jednak moje włosy mają tendencje do ciemnienia z czasem (może to dlatego,że henna coraz głębiej się wgryza we włosy?) nie chcę rezygnować z henny ale chcę żeby wychodziła jaśniejsza tak jak na początku, teraz jest taka bardziej czerwona niż ruda...co zrobić?
      henny używam już dosyć długo(z pół roku). na początku kolorek był świetny. wymarzony ,teraz jest za ciemny jak dla mnie.
      wiem,że nie można mieszać chemii z henną dlatego się obawiam o efekty.
      Proszę o poradę w tym temacie, jak znajdziesz czas ;) nie chcę być upierdliwa ;)

      Usuń
    3. Możesz to zrobić kąpielą rozjaśniającą, ale będziesz musiała zrobić na wodzie 9% kontrolując czas od 30-50 minut, ponieważ henna nie lubi dobrze schodzić.

      Zanim przeprowadzisz zabieg o całości, zrób na pasemku spod spodu i daj mi znać, czy nie wychodzi zielonkawe, bo czasem henna rozjaśnia się w tym kierunku, ale w przypadku rudości to mało prawdopodobne.

      Jeśli kładziesz hennę za każdym razie o całości, przyciemnia i nawarstwia się ona po długości, musiałabyś nakładać ją tak, jak farbę.

      Możesz też zrobić pelloff na wyższej wodzie, czyli na 9% i potrzymać jakieś 30 minut.

      Tańszą opcją będzie kąpiel, ale proszę byś wypróbowała wpierw na pasemku.

      Usuń
  9. Śliczny kolor! A ja się chyba zdecyduję na czekoladę z casting :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A na którą? Mroźną 515 czy ciemną 323? Pierwsza wyjdzie jak średni brąz mahoniowy chłodny w zimne czerwienie a druga jak ciepławy bardzo ciemny brąz.

      Usuń
  10. Faktycznie ladnie wyszlo. Krecone wloski wygladaja super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Co sadzisz o szamponach z salonow fryzjerskich? Np. Loreal intense Repair cuti liss system?

    Ps. Zrobilam dzis maseczke i wlosy mialam jakby przesluszone(po paru godz jest jakos lepiej) Jogurt naturalny,lyzeczka kakao,oliwy z oliwek, troszke nafty kosmetycznej,lyzeczka maski wax z pilomaxa i zoltko. Myslisz,ze taka maska ma dobry wplyw dla wlosow? No i na koniec plukanka z lnu mielonego.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szampony profesjonalne nie są złe, często wręcz przeciwnie. Jednak bez przytoczenia składu nie jestem w stanie nic więcej powiedzieć.

      Podana maseczka dobrze się sprawdzi na włosach wymagających usztywnienia, bo jest intensywnie proteinowa: jogurt i żółtko. Oliwa z oliwek i nafta działają prostująco. Jeśli masz włosy nie lubiące protein, to efektem jest własnie przesuszenie, a nie efekt lejących, nawilżonych włosów ;)

      Usuń
    2. To mam calkowicie zrezygnowac z takich maseczek? Co w takim razie bys polecila i z czego calkowicie zrezygnowac?

      A apropos tego szamponu to mialam juz kiedys taki i bylam bardzo zadowolona, 1,5 litra, wydajny. Ale teraz juz po czytaniu blogow zobaczylam z ma ta lzejsza odmiane SLS, jak to Anwen okreslila, lagodniejszego wujka czy jakos tak i zaczelam sie zastanawiac;) Sprobuje chyba metody OMO.
      A tak wgl to sa osoby, ktorych wlosy potrzebuja usztywnienia?Bo ja tam sie nie znam;)
      Ostatnie pytanie. Jak ocenić jaką ma się porowatosc wlosow? Ostatnio czesto spotykam sie z tym okresleniem i mowiac jezykiem potocznym nie wiem o co kaman;)

      Usuń
    3. Muszę wypróbować taką maseczkę! Szukam właśnie czegoś, co usztywni moje miękkie, jakby dziecięce włosy. Nie znoszę ich... Stosuję keratynę, cysteinę, a włosy są dalej są miękkie, nie układają się, odstają każdy w swoją stronę. Fajnie, że podsunęłyście mi pomysł z tym jogurtem i żółtkiem. Dziękuję:)) Ania

      Usuń
    4. Wiele zależy właśnie od rodzaju protein w zestawieniu w konkretnymi włosami. Trzeba znaleźć te swoje :)

      Przed Tobą jeszcze jedwab hydrolizowany dostępny w postaci półproduktowej, jak keratyna, oraz arginina. Nie wiem, czy próbowałaś laminowania żelatyną? To też usztywnia. Również miód i oliwa z oliwek. Niektórym porządek robi też gloss z bezbarwnej henny jaką jest Cassia. Tylko, aby nie zmieniła koloru włosów, nie można jej trzymać dłużej niż niecałą godzinę, dobrze więc przyjąć jakieś 30-40 minut.

      Usuń
    5. Do Anonimowy bez podpisu,

      Nie znam Twoich włosów, więc nie powiem Ci w ciemno z czego masz zrezygnować, a co stosować koniecznie. Skoro piszesz, że silnie proteinowa maseczka wysuszyła Ci włosy, mogę wnioskować jedynie, że powinnaś pozostać w gamie emolientów i wśród nich szukać najlepszego dla siebie. Tylko obserwacja i metoda prób i błędów daje nam pełne rozeznanie wobec konieczności stosowania takiego, a nie innego kosmetyku.

      Sporo osób tego potrzebuje ;) Powiem więcej, każde włosy od czasu do czasu należy doproteinować nawet jeśli ma to być raz na 3 miesiące.

      O porowatości świetnie pisze Czarownicująca w Wiedźmim kociołku, więc ja zrezygnowałam z ponownego pisania tego samego. Odsyłam do niej :)

      Usuń
  12. Na każdym zdjęciu włosy mają piękny kolor ;-) i przy takim stanie i kolorze włosów, jaki tu był wyjściowy, też zdecydowałabym się na naturalną farbę.

    OdpowiedzUsuń
  13. piękne włosy jak ja zawsze chciałam takie fale...

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny efekt, ale ja bym jednak takich ładnych włosów w ogóle nie farbowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. śliczny nowy kolor:)
    zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super! Taki wlasnie kolor chce swoim wlosom zafundowac; planowalam tez zakup farby BIOKAP, ale zastanawialam sie nad odcieniem. Teraz juz wiem, co zrobic. :)

    Mam pytanie: czy farba pokryla siwe wlosy? Jak z wyplukiwaniem koloru?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hej hej to ja Anka :D pokryła siwe włosy, u mnie tak z siwych wypłukuje się po miesiącu, a gdyby nie one spokojnie co 2 miesiące mogłabym farbować, schodzi równomiernie ;) ja chyba rok łaziłam za farbą, bo gdyby nie siwe w ogóle bym nie farbowała ;) na szczęście dzięki Mysi (lowe :*) kolor wyszedł mi identyczny jak naturalny :)

      Usuń
    2. Dzięki serdeczne za odpowiedź! Ufff, wygląda na to, że dzięki Wam, Dziewczyny, i ja znalazłam farbę. :) Yeeeee!

      Usuń
    3. Witam, ja używam biokapu od roku. kolor się bardzo dobrze trzyma. fakt, że gdyby nie to że potem wyłażą jednak te siwulce po 1,5-2msc (bo włosy rosną i wiadomo) to w sumie można by rzadziej stosowac farbę. ale dla mnie najwazniejsze było bezpieczeństwo dla skóry, bo jestem alergikiem i ładny, naturalny kolor :) polecam

      Zośka

      Usuń
  17. Takie piękne naturalsy farbować -grzech! Ale cóż :P

    Mysiu powiedz mi jaki ja mam kolor naturalek -to ciemny blond? Szatyn? Jasny brąz? Tu mam sporo zdjęć wstawionych: http://lycaona.blogspot.com/2012/08/aktualizacja-wosow-sierpien-3-z-15hp.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :)
      Nie obcinam ich jednak, tzn. planuję regularnie co 3-4 miesiące podcinać końcówki -teraz wybieram się dopiero październik/listopad :) Postawiłam jednak na zapuszczanie w pierwszej kolejności -dzięki blogerkom :D

      Usuń
  18. Mam pytanie czy henna pokryje siwe włosy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ale nietrwale.

      Warto wypróbować farby przeznaczone specjalnie do siwych włosów lub mieszać kolory podstawowe pół na pół z głębokimi.

      Usuń
  19. Piękne! I ja skusiłam się na tą nieszczęsną hennę zamiast o d razu kupić Biokap. Poza tym... :) Zostałaś otagowana: http://zwyczajnienic.blogspot.com/2012/08/uczulenie-na-henne-i-tag-7-prawd-o-mnie.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, kogo witam, kogo goszczę :D Nie wróciłaś już do blondu? :)) Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za taga. Zajmę się nim, gdy tylko ogarnę bloga po urlopie :*

      Usuń
  20. ja 0od początku wiedziałam, że ta farba to musi być strzał w dziesiatke. juz trzymajac ja na glowie i to ze nie bylo takiego duszacego zapachu (a niestety z kazda farba tak mialam - mniej lub bardziej :/).

    OdpowiedzUsuń
  21. ja od początku wiedziałam że ta farba to będzie strzał w dziesiatke. juz tryzmajac na glowie, spodobalo mi sie to, ze nie ma takiego nieprzyjemnego zapachu (jak przy kazdej stosowanej wczesniej przez mnie farbie). ładny i błyszczacy efekt. bede polecac kazdej kolezance :)

    OdpowiedzUsuń
  22. mam pytanie, czy probowalas inne produkty z biokapu? bo farba jest dla mnie rewelacyjna, a wiem ze maja tez szampony i odzywki i zastanawiam sie jak z ich jakoscia? czy moze nie przerzucic sie tez na biokap? bede wdzieczna za odpowiedz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od 2 miesięcy stosuję szampon przeciw wypadaniu włosów od Biokapu i jestem bardzo zadowolona! Wcześniej już zmieniłam dietę, brałam suplementy na włosy, ale one dalej wypadały, choć trochę mniej. Odkąd używam szamponu problem nie istnieje ;)

      Usuń
  23. Witam, ja co prawda nie jestem autorka bloga, ale używałam odżywki Biokapu więc mogę odpowiedzieć na Twoje pytanie. Otóż odżywka jest fantastyczna! Ja najpierw sięgnęłam po farbę, a dopiero potem zaczęłam używać odżywki i będę jej wierna na wieki. Naprawdę świetnie działa na włosy, wygładza i odżywia. pomogła mi uratować włosy po nieudanej trwałej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkowicie zgadzam się. Biokap ma świetne produkty.

      Usuń
  24. Pytanie nie jest do mnie, ale pozwolę sobie odpowiedzieć :) ja używam regularnie odżywki biokapu. Najpierw sięgnęłam po farbę, a że byłam zadowolona z jej działania postanowiłam spróbować innych produktów. Powiem tak - jestem nią zachwycona. Tylko dzięki niej nie wyłysiałam całkowicie po nieudanej trwałej.

    OdpowiedzUsuń
  25. No dziękuje za info. Tak się zastanawiałam właśnie nad odżywka, jak odzywia wlosy etc widzialam tez w ich ofercie szam[pon przeciwko wypadajacym wlosom :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akurat szampon przeciw wypadaniu to pic na wodę. Każdy szampon, który będzie dobrze zmywał silikony i oczyszczał skórę, czyli ze SLES i dodatkowo substancjami pielęgnującymi, będzie zapobiegał wypadaniu spowodowanemu łojotokiem.

      Poza tym nie jest w stanie przyspieszyć wzrostu włosa, bo trzymamy go naprawdę tylko chwilkę. Dlatego nie sugerowałabym się tym, czy jest przeciw wypadaniu, czy mu zapobiega bądź leczy, tylko jaki ma skład.

      Usuń
    2. A mi ten szampon naprawdę pomógł. Raz na jakiś czas zawsze mam problem z nadmiernym wypadaniem, staram się zdrowo odżywiać, biorę jakieś suplementy, ale czasem to za mało. Przypadkiem trafiłam na ten szampon jak kupowałam farbę i stwierdziłam, że nic nie tracę i kupiłam. Używam od kilku miesięcy i naprawdę zauważyłam znaczną poprawę, kiedyś przy myciu cała wanna była we włosach teraz tylko kilka wypada :)

      Usuń
    3. Dziękuje za podpowiedź, w takim razie będę się kierowała składem. A co powiesz o takim składzie kontra problem wypadajacych wlosow. Pomoze?
      sklad: aqua, decyl glucoside, coco-glucoside, glycerin, cocamidopropyl betaine, cucurbita pepo extract, cucurbita pepo(pumpkin) seed extract, disodium cocoamphodiacetate, urtica dioica extract, urtica dioica(nettle) extract, sodium lauroyl glutamate, sodium chloride, cinchona succirubra extract, cichona succirubra bark extract, serenoa serrulata extract, serenoa serrulata fruit extract, achillea millefolium extract, vitis vinifera leaf extract, vitis vinifera (grape) leaf extract, menthol, capsicum frutescens extract, capsicum frutescens fruit extract, humulus lupulus extract, humulus lupulus (hops) extract, malva sylvestris extract, malva sylvestris (mallow) flower/leaf/stem extract, olax dissitiflora oil, olax dissitiflora root oil, melaleuca alternifolia oil, melaleuca alternifolia (tea tree) leaf oil, rosmarinus officinalis oil, rosmarinus officinalis (rosemary) leaf oil, alcohol, parfum, maltodextrin, ethylhexylglycerin, phenoxyethanol, lactic acid.

      Usuń
  26. Piękne włosy i ten kolor! :) tez marzy mi się ciemny, chłodny brąz (bule nie czarny)

    OdpowiedzUsuń