piątek, 20 kwietnia 2012

Czy ujdzie Ci to na sucho? Suche szampony.

Fot. topnews.net.nz
Co siedzi w sprayu?
Stary fryzjerski sposób na tłuste, parodniowe włosy przy braku wody, to spryskanie ich zwykłym lakierem u nasady i lekko na długosci, a nastepnie suszenie ich ciepłym nawiewem suszarki, wyczesując. Alkohol denat. w składzie lakieru szybko upora sie z tłustością, bo wysusza, a suszarka przyspiesza ten proces. Oczywiście nie jest to najzdrowszy sposób, ale dobra deska ratunku.

Na bazie tego sposobu powstały suche szampony. Należy takim popsikać włosy i podgrzewając suszarką, wyczesywać. Te produkty różnią się od lakieru tylko jednym składnikiem - skrobią.



Co tam skrobie?
Skrobia jest genialnym kosmetykiem. Wchłania nadmiar sebum=odtłuszcza, nie czyniąc skórze żadnej szkody, bo jest naturalna.

Rodzaje skrobii, podział ze względu na grubość ziarenek:
- gruboziarnista - skrobia ziemniaczana, czyli nasza popularna, kuchenna mąka ziemniaczana
Ma duże ziarenka, więc się skrupia, gdybyśmy nią chciały upudrować twarz. Nałozona na włosy poradzi sobie z tłuszczem, ale pozostawi nieestetyczne smugi.

- średnioziarnista - skrobia kukurydziana=Starch Octensuccinate
Ma średniej wielkości ziarenka, dlatego dodawana jest do niskiej jakosci pudrów i cieni. Znacie to na pewno, te gorsze szybciej sie zbrylają, wałeczkują.

- droboziarnista - skrobia ryżowa=Oryza Sativa Starch
Najszlachetniejsza ze skrobii. Ma bardzo drobną budowę, doskonale absorbuje tłuszcz. I tą stosuje się w suchych szamponach 

Przykłady suchych szamponów z uwzględnieniem składu:


Syoss, Anti - Grease, Suchy szampon do włosów szybko przetłuszczających się
Skład: IsobutaneOryza Sativa Starch, Alcohol denat., Butane, Propane, Parfum, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool, Citronellol, Citral, Geraniol.
skrobia ryżowa, denat, gazy, zapaszki (naprawdę spora ilość, kamuflują zapach skóry głowy)




Rossmann, Isana Hair, Trocken Shampoo (Suchy szampon do włosów)
Skład: Butane, Aluminum Starch Octenylsuccinate, Alcohol denat., Parfum, Hexyl Cinnamal, Aqua, Distearyldimonium Chloride, Isopropyl Alcohol.
skrobia kukurydziana z aluminium, w domyśle skrobia , z dodatkiem wodorotlenku magnezu, który daje uczucie gładkości.
antystatyk potencjalnie rakotwórczy
zapaszki, hexyl może wywoływać alergie
denat, rozpuszczalnik




Schwarzkopf, Schauma, Świeżość Bawełny, Suchy szampon do włosów
Skład: Isobutane, Oryza Sativa StarchAlcohol Denat., Butane, Propane, Parfum, Limonene, Hexyl Cinnamal, Linalool, Citronellol, Citral, Geraniol.
skrobia ryżowa, dużo zapaszków, denat., gazy

Vivalis, Batiste, Dry Shampoo (Suchy szampon) (rózne rodzaje)
Skład: Butane, IsobutaneOryza Sativa (rice) Starch, Propane, Alcohol Denat., Parfum (fragrance), Coumarin, Distearyldimonium Chloride.
skrobia ryżowa, gazy, antystatyk potencjalnie rakotwórczy
zapobiega krzepnięciu/łupiezowaniu się preparatu we włosach
alkohol denat.


KUPIĆ - NIE KUPIĆ, OTO JEST PYTANIE
Tak, jeśli:
- chcesz raz na jakis czas odświeżyć tym włosy, np. gdy nie ma wody, gdy nagle masz ważne spotkanie

- nie jesteś alergikiem, nie masz skłonności do podrażnień skóry głowy

- nie masz mocno zniszczonych włosów, w przeciwnym wypadku ekspozycja na denat i płynne gazy, może je wykończyć

- jeśli chcesz używać do poprawy wyglądu grzywki (posiadaczki wiedzą, jak łatwo tłuści się od czoła i że trzeba myć ją prawie codziennie)

Nie, jeśli:
- masz suche, zniszczone włosy

- jesteś alergikiem, wrażliwcem

- nie lubisz chemii, w tym wypadku możesz wypróbować skrobię ryżową lub kukurydzianą samodzielnie, dokonując zakupu w internecie.

- chcesz mieć naprawdę czyste włosy, suchy szampon to tylko deska ratunkowa, jeśli możesz umyć tradycyjnie, zrób to.


10 komentarzy:

  1. Miałam ten Syoss niebieski i był koszmarny, wcale nie odświeżał i pozostawiał wszędzie dosłownie białe drobinki wyglądające jak łupież

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie zgodze się kupiłam go pare dni temu mimo złych komentow i moim zdaniem nie potraficie go uzywac i tyle! mam czarne wlosy i jakos anie było widać ani jednego sladu "lupiezu" trzeba nim potrzasac przed KAZDYM psiknieciem a nie raz, mocno poczochrać wlosy recznikiem i uzyc suszarki. dla mnie bomba w sytuacji s.o.s. kiedy miałam 10 min do niespodziewanego wyjscia

      Usuń
  2. NIE KUPOWAŁAM NIGDY SUCHEGO SZAMPONU I NIE MAM ZAMIARU. Lubię umyć głowę i mieć świeże włoski :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musze w koncu kupic taki szampon (zaczne od najtanszego)bo to codzienne mycie grzywki mnie wykancza.
    A czasem nawet dwa razy dziennie by sie przydalo.
    Wlosow mi na pewno nie wyniszczy bo mam silne z natury (tylko ze sklonnoscia do wypadania, skubane), nie farbowane i nie suszone suszarka ;)
    Z grzywki niestety zrezygnowac nie moge :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinien sobie z tym poradzić. Ja niestety nie toleruję denatu, to znaczy ja, jak ja, moja skóra głowy i próbuję grzywkę z tego powodu zapuścić.

      Usuń
  4. Gdzie można dostać tai suchy szampon? Zapraszam na mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej drogerii na półce ze zwykłymi szamponami.

      Usuń
  5. Mamwątpliwośc co do tego czy skrobia jest kosmetykiem mineralnym. Dużą wątpliwośc. Skrobia jest związkiem organicznym, składa się w znacznej części z atomów węgla. Generalnie jest to polisacharyd, a te są substancjami organicznymi. Więc wydaje mi się że jednak informacja o tym że jest ona mineralna, wprowadza w błąd. Zdaje sobie sprawę, że to nei ma większego znaczenia dla całego artykułu (swoją drogą przydatnego) ale tak chciałam zwrócić na to uwagę, bo jednak jedna bzdura może powodować, że ktoś całą notkę zawierającą przecież zgodne z prawdą informacje włoży między bajki. Więc zwracam uwagę z troski, nie złośliwie :)

    strawmerry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z przedmówcą, polisacharyd - cukier złożony, dokładnie z cząsteczek glukozy. Myślę że warto to poprawić. Wybacz studia, gdzie chemia jest przedmiotem wodzącym spaczają trochę mózg :P
      Ale ogólnie artykuł bardzo przydatny, ja osobiście w planach mam zakup tego z schaumy :)

      Usuń
    2. A ja się głowiłam, w którym miejscu to napisałam :D

      Zupełnie machinalnie odniosłam się do pudrów... mineralnych ;)

      Dzięki dziewczyny :)

      Usuń